Fastlæggelse af sværd + kædestørrelse på motorsav

Hej

Har fået en gl. sav forærende. Formentlig en Husqvarna fra 1980. En gl. svend men den starter + kører fint. Der sidder et no name sværd på samt en kæde med benævnelsen 101.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan måle delene op, så jeg ved, hvilket filesæt jeg skal bruge (et 4 mm ser ud til at passe fint i rundingen) og senere hen måske sværd og kæde.

Der står ingenting på siden af sværdet andet end et varenummer (p/n 90544 qp). Det er ca. 40 cm langt.

Mvh. Jakob

Mvh. Jakob Jørgensen
Hej Har fået en gl. sav forærende. Formentlig en... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok. Fint. Det er vist ikke sådan lige at definere kan jeg forstå.

Jeg er ret sikker på at det er en 4 mm filesæt jeg skal bruge i første omgang. Når/hvis jeg får saven brugt så meget, at den skal have ny kæde el. sværd, tager jeg den derfra.

Tak for input.

Mvh. Jakob Jørgensen
Underlig kommentar. Hvorfor er det, at den slags tanker ikke kan nøjes med at befinde sig i hovedet, uden at man partout skal ytre dem? Jeg er sikker på at alle indlæg her er skrevet i bedste mening.

Tak for hjælpen.

Den tungnemme!

Mvh. Jakob Jørgensen
Hej
På den ene side af drivtænderne står et lille tal som er afgørende for hvilken fil du skal bruge:::::'

91 = 4.0 mm fil
0325 = 4.8 mm fil
73 = 5.5 mm fil

God arbejdslyst
Vh
Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Annonce
325 er kæde delingen.
kig på http://oregon.dk/download/TheManual.pdf
Oregon laver rigtigt mange af de kæder der sælges. også selv om der står noget andet på kæden eller æsken.

Jacob
Skrevet af Jakob J på 13 dec 2009 09:37
Underlig kommentar. Hvorfor er det, at den slags tanker ikke kan nøjes med at befinde sig i hovedet, uden at man partout skal ytre dem? Jeg er sikker på at alle indlæg her er skrevet i bedste mening.

Tak for hjælpen.

Den tungnemme!
Ja hvorfor ikke, Jacob ? Det er jo ikke sagt i en ond mening, men dine spørgsmål lå efterhånden på et stade, hvor jeg tænkte: Kan den knægt da ikke tænke selv !

V.h.  Håndværkeren

Sjovt at du skriver det. Jeg tænkte faktisk lidt det samme. Ved Håndværkeren egentlig noget om motorsave, eller er det bare typen der svarer på alle indlæg bare for at svare. Ikke skrevet i ond mening.

mvh Jakob

Mvh. Jakob Jørgensen
Jo lidt ved jeg da om motorsave, jeg skover selv alt det træ jeg bruger i min brændeovn som er den eneste varmekilde i mit hus. Så lidt har jeg da lært igennem årene.
Nu fandt jeg så den her (tak Jacob).

http://www.oregonchain.eu/en/support/how-to-use-the-selector-guide-?.html?id=245

Det var sådan set det jeg eftersøgte. Hvordan jeg måler delene op, så jeg ved, hvad jeg skal bruge.

Håndværkeren: Bare at kende sværets længde og antallet af træktænder er jo ikke nok. Jeg havde foretrukket en forklaring eller et link som ovenstående frem for en hånende kommentar. Det er muligt, at den ikke skulle opfattes sådan, men sådan blev den modtaget.

Mvh. Jakob Jørgensen
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis