spartling af vægge

Hej hjælp. Nu har jeg efter fugtskade/svamp, fjernet trægulv, støbt gulv, loftbeklædning og tapet. Jeg har lkagt gulvvarme og støbt nyt gulv hvor der skal trægulv ovenpå. Jeg har sat det nye loft op og spartlet væggene med alm. spartelmasse all over.... efter tørring har jeg slebét det ned i hånden. Nu er der en del små fordybninger og ridser, som jeg ikke kan slibe ned lænere, det er som om de blot bliver dybere. Da jeg skal have filt på er mit spørgsmål, om jeg skal starte forfra med spartlingen. Så det der "den vrede tømrer", hvor de har spartlet med en slagt, for derefter at spartle (både gulv og lofter) med noget lysegråt spartel, dette trak de snedigt nok på med en malertuller (godt triiks jeg gerne ville have kendt) og så lignede det en meget lang (gummi?) spartel de trak det over med mens det var vådt. Er det noget jeg skal bruge?
Hvor mange gange skal man smøre den færdigpudsede væg ind i grunder inden opsætning af filt?
hjælp den enlige mor - handywoman
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må igang med at pletspartle direkte på de små revner og ujævnheder. prøv at trække spartlingen på så den kun dækker selve fordybningen, så slipper du for at slibe for meget. hvis det kun drejer sig om mindre reparationer syns jeg du skal holde dig til alm. spartelmasse. når du har fyldt revner og huller op sliber du dem forsigtigt igen og ser om der er flere ridser og huller, dette fortsætter du indtil du er tilfreds. husk at filten dækker mindre ridser ned til ca. en halv mm.
du kan nøjes med at grunde væggen en gang inden du sætter filt op.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

ja du kan bare pletspartle det, træk det hårdt af med en bred spartel så der kun er spartelmasse i revner og lunker.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også