hifi hylde ophæng

jeg har tænkt mig at fabrikere noget lignende det her, men jeg er meget i tvivl om hvordan jeg bedst støtter den på væggen, jeg tvivler på almindelige dog kraftige hyldeknægte kan holde til vægten, og er måske derfor ude i noget trekants beslag. alternativet er at sætter fødder på foran, og ned til gulvet. Dog vil jeg helst undgå denne løsning. den kommer til at hænge ca 25 cm over gulvet regner jeg med. forslag modtages meget gerne.

http://img14.imageshack.us/img14/866/hifihylden.jpg

på forhånd tak

hylden vejer ca 10 kg, forstærker 15, samt ps3 og xbox på ca 10 kg ialt.. dvs ialt omkring 35 kg
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan er den øvre og nedre hylde forbundet?

Bent.
de bliver ikke forbundet på nogen måde, den øverste bliver noget ala ikeas svævehylder, da der kun skal ligge en center på 5 kg.

jeg overvejede dog at sætte 2 rør imellem hylderne i hver side, og evt en mini vinkelbeslag under den øverste hylde og væggen
jeg har tænkt lidt over det med rørene mellem hylderne, den nederste hylde er 45 cm dyb, og den øverste omkring 20 cm. hvis man nu satte en lægte op under den øverste hylde, forbandt hylderne med 4 rør, og skruede lægten i væggen, ville det så kunne bære hele molevitten???

det virker umiddelbart som en rigtig god ide syntes jeg selv, men kan det holde??
Jeg tvivler, der er for meget "vrid" som skal optages af nogle rørender med beskedent areal. Kan du ikke sætte rigtige sidevægge på som kan limes/dyvles? Det ville holde.

Bent.

hmm, det tror jeg der bliver lidt for meget arbejde i.

Jeg havde regnet med at skrue et par gevindstænger i de 4 steder hvor der kommer rør, og så bixe det sammen på en eller anden måde.

det er trods alt ikke voldsomme kilo der kommer på hylden.
Annonce
det gør skam ikke noget, det er bare fordi de 2 hylder er genbrug, og faktisk er skåret ud, (den dybe var et barbord før) og den anden en hylde nedenunder, det er lavet af en bordplade.

jeg kan godt se der måske kommer for meget "vrid" som evt vil få den nederste dybe hylde til at tippe forover.

alternativt har jeg fundet nogle ret kraftige vinkelbeslag:

http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/hyldebaerereogknaegte/bordbaeringer/u-bordbaering/

jeg ville så tage den på 300*300, så må det hele lige rykkes lidt op.

bæreevnen står til at være 175 kg 15 cm fra væggen. tror du det kan holde?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis