om den nye våben lov ??

Hej til jer alle

jeg skal lige høre om der er nogle der ved noget om den nye våben lov :-D

jeg står og har arvet en riffel ( fra ca 1940 ) som min farfar har taget med hjem fra USA
MEN jeg har ikke jagt tegn og heller ikke våben tilladelse så hvad skal jeg gøre for at have den riffel lovlig ???

nogle der ved det ?

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

http://www.espersen-glasius.dk

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Meld dig ind i en skydeklub, der har baner hvor du må skyde med den type riffel.
Der efter tager du op til politimesteren, og søger om en våbentilladelse.
Så må du opbevarer den hjemme i en godkendt våbenskab, og du må transpoterer den til og fra skydebaner.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hvis ikke du har en tilladelse fra politiet, så søger du om en.

Hvis ikke våbnet skal bruges til at skyde med, men alene er et samlervåben, anvendes denne ansøgning, som ikke kræver at man har jagttegn, er medlem af en skytteforening el. lign.

Det er den lokale sherif, der tager beslutning om du kan få tilladelsen, så det forudsætter nok, at de ikke har for mange udestående sager med dig. Der er nogle specifikke forhold vedr. opbevaringen af våbnet - særligt hvis det er funktionsdygtigt og fra efter 1890. Men det kan det lokale politis våbenkontor oplyse dig om.

Nu bliver jeg da helt sørgmodig.
Jeg har lige afleveret en Winchester salonriffel, idet jeg slet ikke regnede med at kunne få en våbentilladelse, selv om jeg ikke har været i konflikt med loven ud over nogle fartforseelser.
Det var en jeg overtog fra en grønlandsfarer med uden nogen former for oprindelsespapirer.

Med venlig hilsen
ktm

problemer er jo også at jeg ikke har nogle form for oprindelsespapirer ( har ikke fået riffen i nu men kan henter den når jeg har papirene i orden )

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

Nu formoder jeg at din farfar har / har haft en våbentilladelse, og den medbringer du så evt. en kopi. Den er jo kendt i systemet.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
jeg ved ikke om har har haft en de han har købe den i USA og haft den med hjem ( ved helle ikke om den er kendt i systemet )

hvilken type er det riffel er det? Måske et lille billed

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
en riffel fra 1940. måske en enfield.!
Hans Total. Det er en 1½ år gammel tråd du genoptager!!
Pas på med den store interesse for farlige sager du tilsyneladende har. En skønne dag kommer du rigtig galt afsted, ikke mindst med din pillekniv, som jeg beskrev i en anden tråd!!

Med venlig hilsen
ktm

HansTotal, det er næsten helt sikkert ikke en Enfield, når den er taget med hjem fra USA. Lee Enfield riflen er primært blevet brugt af commonwealt landende. Det er, hvis den er fra ca 1940, nok nærmere en M1 Garand eller måske en M1 Karabin... Med mindre den er ældre, men som jeg læste den var selve riflen fra ca 1940.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis