krav om dampspærre ved nyt tag?

Jeg har købt et hus hvor taget blev skiftet i 1997.

Kan man forvente at der ved en tagudskiftning blev installeret dampspærre? Der er nemlig ingen nu... Og er det noget man kan forvente at ejerskifteforsikringen kan æde?

/cs

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nixen det kan man ikke. Tagudskiftning har intet med dampspærre at gøre. Men du måske regne med at der er blevet efterisoleret.

dampspærren bliver monteret når lofter bliver sat op......altså inden loftet sættes op forstås 'gg'
nixen - ingen sammenhæng whatsoever
Havde det været en indvendig renovering, havde det været forventet, men i forbindelse med tagarbejde og evt. efterisolering, kommer der ikke nu damspærre op nej.
Undskyld csteinod men jeg har lige et tilægs spørgsmål
Hej vi købte et hus sidste forige sommer men da vi kom til vinter var det så koldt i soveværelset at vi næsten lå og frøs om natten så fandt jeg ud at at det trækker ind alle vegne ved stikkontakter ved hjørnerne i loftet ved alle vinduer jeg tror ikke at der er nogen dampspærer i og det er renoveret efter år 2000 så er mit spørgsmål: Tror i at det er noget der kan dækkes af ejerskifteforsikringen da det ikke er nævnt nogen stæder
Er det renoveret i 2000, så ville jeg klart forvente at der er etableret en damspærre, hvis altså der i samme forbindelse er foretaget en efterisolering indvendigt fra.
hvilken slags vægge sidder kontakterne i? mursten, letbeton, gips eller?
det har været en gammel stald så de har isoleret og sat gips op
Så burde der også have været monteret en damspærre i forbindelse med efterisoleringen.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis