Hvilken stil af vinduer og døre til mit hus??

Hej forum.

Jeg har dette hus som jeg skal have nye vinduer og døre til. Kun stueetagen i huset.





Huset er fra 1927 og jeg ved ikke hvilke vinduer det er f
ødt med.

Jeg aner overhovedet ikke hvilke vinduer jeg skal vælge, ud over det skal være træ/alu. Er helt på bar bund!

Hvad vil I mene vil se pænest ud, ikke n
ødvendigvis i den originale stil, som kan laves uden alt for store ændringer i murværket..

Tag dog i mente at hækken foran huset forsvinder så der bliver ret åbent, og at jeg vil have en terrasse på bagsiden af huset med en dobbeltd
r til venstre. Garagen er desuden pudset og malet hvid.

Skal I bruge m
l?

Mvh Morten.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej ...Jeg tror at du bliver glad for dannebrogsvinduer....Jeg kan se at du har den type på 1.sal.....Har lige skiftet mine vinduer til omhandlede...Huset her er fra 1927...Jeg har valgt plastvinduer med energiglas...INGEN vedligeholdelse... Mvh Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Jeg havde nær sagt, alt andet end det du har!
Ligesom Anker P ville jeg også mene at dannebrogsvinduer i hvert fald på bagsiden, men dem på forsiden ser lidt for brede ud og har måske været med et større midterfelt med 2 mindre sidepartier men alligevel i dannebrogsstil, altså med mindre for oven.

Kig dig lidt omkring i tilsvarende kvarterer og se, hvad folk har fundet på. Det er altid nr. 1 at se ting in real life.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ville også skyde på følgende:

1. Dannebrog
2. Sidehængte

De sidehængte er mere rengøringsvenlige, når man skal pudse vinduer :-)
helt klart dannebrogsvinduer på forsiden af huset passer et 3fags sikkert
Som I nok kan se, er det størrelsen på vinduerne der er problemet mht. dannebrogsvinduer, som også er meget brugt i kvarteret. De er simpelthen for brede til at det kan være 2 fags, men for smalle til 3 fags foran på huset, og for høje bag.

Jeg kan godt lide at de lige præsis er så store, fordi der kommer en masse lys ind, men specielt fordi der bagud er en god udsigt.
Annonce
Hvor bredde er dine vinduer?
Helt klart dannebrogsvinduer, alu/træ er pænest, plast har alt for brede sprosser.

Hvad mener du med at vinduerne er for høje eller for brede, næsten alle vinduesfabrikker producerer efter mål.

Hilsen Aksel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også