Hvilken stil af vinduer og døre til mit hus??

Mr_Cabrio
Mr_Cabrio
106 9200
Hej forum.

Jeg har dette hus som jeg skal have nye vinduer og døre til. Kun stueetagen i huset.

Huset er fra 1927 og jeg ved ikke hvilke vinduer det er f
ødt med.

Jeg aner overhovedet ikke hvilke vinduer jeg skal vælge, ud over det skal være træ/alu. Er helt på bar bund!

Hvad vil I mene vil se pænest ud, ikke n
ødvendigvis i den originale stil, som kan laves uden alt for store ændringer i murværket..

Tag dog i mente at hækken foran huset forsvinder så der bliver ret åbent, og at jeg vil have en terrasse på bagsiden af huset med en dobbeltd
ør til venstre. Garagen er desuden pudset og malet hvid.

Skal I bruge m
ål?

Mvh Morten.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej ...Jeg tror at du bliver glad for dannebrogsvinduer....Jeg kan se at du har den type på 1.sal.....Har lige skiftet mine vinduer til omhandlede...Huset her er fra 1927...Jeg har valgt plastvinduer med energiglas...INGEN vedligeholdelse... Mvh Anker

Med venlig hilsen

Anker

ktm
ktm
8782 4540
Jeg havde nær sagt, alt andet end det du har!
Ligesom Anker P ville jeg også mene at dannebrogsvinduer i hvert fald på bagsiden, men dem på forsiden ser lidt for brede ud og har måske været med et større midterfelt med 2 mindre sidepartier men alligevel i dannebrogsstil, altså med mindre for oven.

Kig dig lidt omkring i tilsvarende kvarterer og se, hvad folk har fundet på. Det er altid nr. 1 at se ting in real life.

Med venlig hilsen
ktm

Mr Calle
Mr Calle
378 7470
Jeg ville også skyde på følgende:

1. Dannebrog
2. Sidehængte

De sidehængte er mere rengøringsvenlige, når man skal pudse vinduer :-)
Annonce
helt klart dannebrogsvinduer på forsiden af huset passer et 3fags sikkert
Mr_Cabrio
Mr_Cabrio Trådstarter
106 9200
Som I nok kan se, er det størrelsen på vinduerne der er problemet mht. dannebrogsvinduer, som også er meget brugt i kvarteret. De er simpelthen for brede til at det kan være 2 fags, men for smalle til 3 fags foran på huset, og for høje bag.

Jeg kan godt lide at de lige præsis er så store, fordi der kommer en masse lys ind, men specielt fordi der bagud er en god udsigt.
Mr Calle
Mr Calle
378 7470
Hvor bredde er dine vinduer?
Annonce
akselj
akselj
1748 8362
Helt klart dannebrogsvinduer, alu/træ er pænest, plast har alt for brede sprosser.

Hvad mener du med at vinduerne er for høje eller for brede, næsten alle vinduesfabrikker producerer efter mål.

Hilsen Aksel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Lignende indlæg

1. køb af pladevibrator
    Lav-Have (1 svar)
  2. Højtryksrenser med damp?
    Lav-Hus (16 svar)
  3. puch maxi 2 g indstilling af tæning????
    Knallert & Scooter (2 svar)
  4. Fjeder til Søjleboremaskine.
    Værktøj og maskiner (6 svar)
  5. Hjul til musikvogn
    Gadgets & dimser (8 svar)
  6. Privat skov. Offentlig adgang forbudt?
    Over hækken (11 svar)
  7. El selskabet Modstrøm
    Lav-Hus (102 svar)
  8. Vurdering af varmepumpe samt huskeliste
    Grøn energi og sparetips (14 svar)
  9. Z16 Holstebro
    Lav-Båd (34 svar)
  10. Større renovering af hus
    Lav-Hus (9 svar)

Sponsor på LDS

Malgodt

Malgodt er en af de mest populære maling-butikker på nettet med fysiske butikker i Aarhus og Rødovre/Glostrup. Har været sponsor på Lav-det-selv.dk igennem flere år og bidrager med artikler og ekspertviden.

Se mere

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også