hvilken spartel skal jeg bruge

Jeg er ved at nedtage tapet og skal derefter spartle, da jeg vil have filt. Et par af væggene er oppudset mur, de resterende er gipsvægge, hvor der jo nok vil komme til at sidde lidt rester fra bagsiden af tapetet, når det kommer ned.

Hvilken type spartel skal jeg benytte? Der er noget der hedder let spartelmasse. Hvad bruger man det til?

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en alm sandspartel er den bedste til det formål , den kan bruges på både puds og gips
Hvad er let spartel for noget. Er det bedst til pletspartling?

Jeg har tænkt mig at leje en giraf. Hvilken type sandpapir skal jeg benytte?

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
letspartel er mest til træ , men pas på , nogle billigfabrikater har også sandspartel de kalder let , så koster det bare lidt mere
papiret til giraffen må du spørge efter der hvor du lejer den , det skulle jo gerne passe til den model
OK. Skal jeg gøre.
Er der noget specielt sandspartel du vili anbefale, eller er det bare sandspartel allround?

Mht. sandpapireret, så mente jeg bare, om der var en speciel kornstørrelse jeg skal gå efter?

 

Jeg vil da anbefale den billige medium spartel fra XL byg, den er rimelig god at arbejde med, og ikke alt for hård at slibe i.

Vil man nogen mere, så er fluggers sandspartel utrolig god, men desværre og en noget anden prisklasse.

De billige spartler fra beckman - harald nyborg - hjem og fix har jeg ikke alt for gode erfaringer med.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvad er den bedste og mest praktiske måde at spartle og filte bag en radiator??!

 

Skrevet af KimFS på 09 dec 2009 13:22
Hvad er den bedste og mest praktiske måde at spartle og filte bag en radiator??!
Hejsa

det er faktisk at tage dem af, hvor træls det end lyder. Vi har fået spartlet/filtet vores vægge af flere omgange.

Første gang, tog vi ikke radiatorene ned, og det kan vi ærge os til evig tid, da man reelt ikke kan komme til at spartle.

De resterende gange har vi pillet radiatorene ned, og sat op igen bagefter.

mvh
Jørgen

Luk store huller med en gibs spartel, og så spartle et par gange med en alm. medium sandspartel...

Har du evt prøvet at kigge nogle af de 1000 andre tråde igennem om at spartle og sætte filt op

Mvh

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
letspartel er da ikke mest til træ ? det er da meget nemmere at arbejde med end sandspartel når man spartler gips, eller andet, og derudover meget letter at slibe på, og kan benyttes til samme formål.
Letspartel er svære at spartle pænt med, længere om at tørre og fylder ikke så meget... Og ikke altid nogen fordel at tingene er alt for lette at slibe i,- da du så let kommer til at slibe for meget af.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også