forskel på volt i bore/skruemaskiner

hejsa...er der nogle der har viden om hvad der er vigtigt  ang 12v eller 14,4 volt s  hitachi bore/skrue-maskiner.........vil købe een til min mand ( han er elektriker)   men som sådan er den til privat brug......mvh kirstenc
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
joflere volt , jo stærkere er den
nu kommer det an på hvad den skal bruges til , er det kun elarbejde er den på 12 v rigeligt og vejer knap så meget
er det til mere almindeligt husreberationer olig ville jeg vælge den på 14,4
iøvrigt en maskine de fleste er rigtig godt tilfreds med
Det vigtigste er ikke spændingen men maskinen.
hvis det er til at hænge billeder op med osv. så er en lille svag maskine ok. skal man rende rundt og lege hjemme tømrer så er en mellem klasse maskine det rigtige valg men sådanne en koster let 2000kr. mit bud her ville være en bosch gsr 18V-li. fin allround maskine men stadig i den billige/svage ende af tømrer maskinerne.
Jeg ville frem for alt (næsten) vælge en med lithium batterier da de holder så meget længere end alt andet.
Nu kigger du på hitachis maskiner. de er rigtigt gode. tager du en 14,4V maskine med en borepatron af metal så går du ikke galt i byen.
(DS14DL)

Jacob
jeg vil jo mene at alt over 20 volt er om med det er amperene der bestemmer hvor meget den har i styrke ( derfor her jeg kun 3 ampere på min )

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

For lige at gøre det med begreberne klart

Et batteri med 2,6 Ah giver en lige så kraftig en maskine som en med et på 3,0 Ah. Bid mærke i at det er Ah der står på batterierne, altså Ampere timer, dvs hvor meget strøm batteriet kan holde, ikke styrken !.
"A" Ampere er et mål for den elektriske strøm, og ikke at forveksle med Ah.
"V" Volt er måle enheden for at måle den elektriske spænding, og siger altså noget om styrken. Volt er givet ved V=W/A.

For batteri bore/skruemaskiner kan man som hånd regel bruge volt angivelsen til at se noget om dens styrke, og for en maskine til lysnettet kan man se på Watt angivelserne.

Så vil jeg iøvrigt spare jer for en ellers interessant udredning om batteri typerne..
God fornøjelse med jeres maskineri

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

jo mere ah timer der er i batteriet jo længere kan den "køre".
eksempel en akku boremaskine bosch li 14.4 1.3ah.
den ville "køre" dobbelt så langtid med 2.6 ah.!!
Skrevet af hans2.hansen på 10 dec 2009 08:44
jo mere ah timer der er i batteriet jo længere kan den "køre".
eksempel en akku boremaskine bosch li 14.4 1.3ah.
den ville "køre" dobbelt så langtid med 2.6 ah.!!

Du kan ikke stille det sådanne op vedmindre du har en meget lav aflade strøm. Men rigtigt batteriet indeholder dobbelt så meget energi. og vil ofte vil man opleve lidt mere end dobbelt så lang drifttid.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis