GDS gulvvarme plader

Er der nogle der har erfaringer med selv at rille "kanaler" til 16mm pexrør og varmefordelingsplader i 22mm gulvspånplader? De gulvsystemer man kan købe færdige er ret pebrede. - Brugte I overfræser? - Hvilken størrelse fræse-jern brugte I (og hvor er det købt)? - Hvor dybe skal rillerne være? - Hvilke varmefordelingsplader brugte I? Vh. Jesper
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hejsa jeg gik selv med samme overvejelser indtil jeg valgte at ligge fordelingspladerne på strøer og så en alm gulvspånplade ovenpå. man kan få fordelingsplader til en cc på 60cm hvilket også er det du typisk benytter under gulvspånplader. men hvis man skulle igang med at lave riller selv så ja på med en overfræser med et godt jern og et lan, og så eller fræse med en cc 30cm. men tror ik du skal begynde at regne en timeløn ud ift at købe dem der er lavet spor i.
Jeg skal ligge gulvspånplader direkte på sundolitt, så jeg ser ingen anden løsning end at have rør og plader rillet ned i spånpladen. De plader man kan købe med riller skal man alligevel selv fræse halvcirklerne imellem rillerne i enderne, så overfræseren skal alligevel igang
Du skal nok lige overveje hvor meget dine gulvspånplader er værd som trykfordelende plader når først du fræser riller i dem.

/ Claus

kan ik se at de skulle fungere ringere end dem man køber med fræsede spor i
Forskellen kan være, at dem du køber er godkendt i forhold til en eller anden standard. Og du burde kunne få oplyst dette i forhold til en hel plade. Det kan du jo ikke med en selvfræst plade.
Annonce
De plader jeg kan købe med fræsede riller per 20mm c/c til 16mm pexrør er godkendt som trykfordelende plader til lægning direkte på polystyren isolering. Så jeg er ret sikker på, at det virker på samme måde hvis jeg selv fræser. Er der ikke noget der har prøvet? Godt eller skidt? Nogle erfaringer?
Det er altså meget billigere at benytte forskalling med 20mm slanger og varmefordelingsplader.
200mm c/c selvfølgelig
Kan man ligge forskalling direkte på sundolitt med varmerør imellem? Hvordan fastgøres de?
Sorry, havde ikke lige set du ville lægge dem på sundolit, det var ziwe der skrev på gulvstøer.

Men jeg ville ikke selv fræse alle de spor i pladerne, kommer til at tage langt tid, og mange jern til fræseren, men mindre man vil fræse det af 4-5 gange.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis