Hej håber der er nogle der kan hjælpe mig med mit problem.
Jeg har en Ford Mondeo 2,0 fra 2000, For ca ½ års tid siden, brændte tændspolen af da vi var i knuthenborg.
Jeg fik skiftet tændspolen, men bilen hakkede stadig meget efter den var blevet skiftet, vi prøvede så med en ny tændspole, da ham som laver min bil før har oplevet at de har været defekte fra fabrikken.
Dette afhjalp da også næsten problemet, men bilen hakker stadig lidt jævnligt.
Der er ikke noget bestemt mønster i hvornår den hakker, andet end at det er når man speeder op. Det sker ofte når jeg skifter fra 2 til 3 gear, omkring 2300 omdrejninger, og når man overhaler ved 80-100 omkring 3500+ omdrejninger. Har også været ude for det på motorvej hvis man kører ca 120 og træder let på speederen for at accellere.
Vi er ved at løbe tør for ideér, han har skiftet tændrør, og målt bilen igennem. han kan ikke umidbart finde fejl på noget, heller ikke tændkablerne. Han har snakket med nogle, som har oplevet at selom der har været fin modtand i kablerne, kan det satdig godt være dem som leder noget af spændingen forkert? så nu overvejer vi at prøve at skifte dem en af dagene, men ville lige høre om der er nogle der har nogle idér / erfaringer, inden jeg investere i nye kabler?
Eller om der kan være andet galt, vi har overset. Nu har jeg ikke så meget forstand på det men det lyder meget sandsyneligt i mine øre, at der kan være sket noget overbelastning med tændkablerne og måske noget andet, da tændspolen gik i stykker. det kan i hvert fald ikke skade med nogle nye kabler.
Håber der er nogle kloge hoveder derude, der har nogle forslag, ville jo gerne spare et værkstedsbesøg, hvis jeg kan
Ps. har set at der var et forum der kunne minde om det samme problem, men er ikke sikker på det er lige præcis det amme hans bil gjorde, så poster det her hvor jeg beskriver det efter egne opleveler.