Ford Mondeo 2,0 2000 Hakker

Hej håber der er nogle der kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg har en Ford Mondeo 2,0 fra 2000, For ca ½ års tid siden, brændte tændspolen af da vi var i knuthenborg.

Jeg fik skiftet tændspolen, men bilen hakkede stadig meget efter den var blevet skiftet, vi prøvede så med en ny tændspole, da ham som laver min bil før har oplevet at de har været defekte fra fabrikken.

Dette afhjalp da også næsten problemet, men bilen hakker stadig lidt jævnligt.
Der er ikke noget bestemt mønster i hvornår den hakker, andet end at det er når man speeder op. Det sker ofte når jeg skifter fra 2 til 3 gear, omkring 2300 omdrejninger, og når man overhaler ved 80-100 omkring 3500+ omdrejninger. Har også været ude for det på motorvej hvis man kører ca 120 og træder let på speederen for at accellere.

Vi er ved at løbe tør for ideér, han har skiftet tændrør, og målt bilen igennem. han kan ikke umidbart finde fejl på noget, heller ikke tændkablerne. Han har snakket med nogle, som har oplevet at selom der har været fin modtand i kablerne, kan det satdig godt være dem som leder noget af spændingen forkert?  så nu overvejer vi at prøve at skifte dem en af dagene, men ville lige høre om der er nogle der har nogle idér / erfaringer, inden jeg investere i nye kabler?

Eller om der kan være andet galt, vi har overset. Nu har jeg ikke så meget forstand på det men det lyder meget sandsyneligt i mine øre, at der kan være sket noget overbelastning med tændkablerne og måske noget andet, da tændspolen gik i stykker. det kan i hvert fald ikke skade med nogle nye kabler.

Håber der er nogle kloge hoveder derude, der har nogle forslag, ville jo gerne spare et værkstedsbesøg, hvis jeg kan
Ps. har set at der var et forum der kunne minde om det samme problem, men er ikke sikker på det er lige præcis det amme hans bil gjorde, så poster det her hvor jeg beskriver det efter egne opleveler.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv og skift benzin filteret . sidde højre bag under bilen . kunne godt lyde som om det er lidt stoppet så du mangler lidt brændstof tryk. Få evt din mek til at køre med et tryk ur. så kan han se trykket når symptomet opstå- hvis du vil være sikker.
ville også gætte på at benzinfilter er stoppet.
Det kan også være luftmængdemåleren, det kan du teste ved at koble den fra og så se om problemet forsvinder.
nye kabler og tændrør- hvis blokken har været defekt, kan den have ødelagt et kabel eller selve tændrøret..

Fra fabrikken er elektrodeafstanden 1,3mm på dine tændrør - men det skal sættes ned til 1,0.. skal det meget længere ned, tyder det på at du skal have nye pløkker..

/cs

i øvrigt er originale kabler billigere end hvis du køber dem hos t-hansen

/cs

csteinod:

Vi har sat nye tændrør i, men prøver at sige til ham at han evt skal prøve at ændre elektrodeafstanden, til 1 i første omgang,. da jeg ikke tror han har gjort noget ved dem.

De nye tændkabler, skulle meget gerne være originale, da vi køber dem gennem det værksted han arbejder. Kunne heller ikke drømme om at købe uorginalt

Det lyder, som om at der er kommet mange gode forslag vi kan arbejde videre med, tak for hjælpen indtil videre.

er der nogle der har andre forslag må i MEGET gerne skrive dem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis