crosser yamaha pw 80v tilkørsel

hej jeg har en yamaha pw80 der lige har fået et splinter nyt stempel hvordan er den bedste måde at køre den til uden at jeg skal køre alt for meget og gør det noget ved min kørsel at udstødningen er utet?
tak på forhånd
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af memorex på 07 dec 2009 17:10
hej jeg har en yamaha pw80 der lige har fået et splinter nyt stempel hvordan er den bedste måde at køre den til uden at jeg skal køre alt for meget og gør det noget ved min kørsel at udstødningen er utet?
tak på forhånd
Der findes ikke hutig måder at tilkører en ny cylinder på, du skal bare lade være med at belaste motoren for meget de første 1000 Km. Altså ingen fuld roulade
Er det en totakter har det meget stor betydning hvis din lydpotte er som en SI.

Hej.

Forudsat det er en totakter.

Hvis din udstødning er utæt og karburatoren er dysset til en tæt udstødning vil du højst sansynligt sætte stemplet da en utæt udstødning giver en mere mager blanding i cylindren. Måske er det derfor det gamle stempel er 'smuttet' ?

Et tip til tilkørsel af stempel på en totakter. Bland 1/2 til 1% mere olie i benzinen de første par tankfulde. Hvis motoren selv blander olien fra seperat tank, blander du selvf. bare olien i benzinen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu er stemplet sat i. Men ellers kan man lægge stemplet en nat i to takt olie.. hvis du sætter en streg på glasset vil du kunne se at det suger en del til sig.
Så kan du tilkører med normal blanding.
Nu er det en crosser.. hvis du kører den til på bane og vil kører 1.000 km så er det stempel nok slidt op..
Kør den varm nogle gange, lad den blive kold, varm den op igen og giv den så krudt, den skal kunne holde til det.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

bare kør et par timer stile og roligt så skal det nok gå
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis