Gasfyr VS. Varmepumpe

Ved godt den har været oppe mange gange, men vil gerne vide hvad i syntes jeg skal vælge?
jeg har et gammelt Valiant fyr som snart skal udskiftes men kunne godt tænke mig en varmepumpe luft/vand. men er de ikke mget dyre, syns jeg har set at de koster godt over 100 kilo. hvorimod et gasfyr kan købes og installeres for ca. 50 kilo.
kender i nogen der kan gøre det billigere end de nævnte priser så lad mig høre fra jer!

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tvivler på at et vand /luft anlæg bliver så dyrt, men du skal også se fremad og ikke bare hvad det koster dig lige her og nu. Gassen bliver absålut ikke billigere med tiden, der er endda tale om at vores egen gasreserve snart er sluppet op, og så skal de der bruger den til at betale kassen for at få den. En varmepumpe bliver ikke dyrere i drift i årene fremover, vel egentlig billigere efterhånden som du får betalt anlægget.

V.h.  Håndværkeren
Du skulle overveje at få jordvarme til de priser du opgiver her.
1 nyt gasfyr koster ca. 30-40
1 varmepumpe luft/vand yder mindre når det er koldere udenfor.
Skrevet af jgk på 07 dec 2009 11:53
Du skulle overveje at få jordvarme til de priser du opgiver her.
1 nyt gasfyr koster ca. 30-40
1 varmepumpe luft/vand yder mindre når det er koldere udenfor.
Egentligt underligt hva , men det gør et jordvarme anlæg også, så hvad er forskellen.

Tjaaa, luften og akkumuleret varme i jorden (hvilken tror du falder først/holder på varmen mest?)
Skrevet af jgk på 07 dec 2009 17:22
Tjaaa, luften og akkumuleret varme i jorden (hvilken tror du falder først/holder på varmen mest?)

Det har du ret i, men når først jorden er nedkølet tager det tid inden den igen er oppe i temperatur, hvor luften skifter på timer.
Nu spurgte den unge mand slet ikke om det, derfor foreslog jeg det ikke. Kunne jo tænkes at han boede et sted hvor grunden var for lille til jordvarme.
Annonce
Tænk lige over, at om føje år er det vor ven Putin, den gamle KGB-fætter der har grisen (Gazprom!) og altså sætter prisen.
Jeg fatter ikke at nogen tør installere gas, hvis man vil have varme hele året og være i stand til at betale den også om 5 år!

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm.

Vi får det allerede nu....
Jeg tror at et jordvarmeanlæg er udelukket, min grund er ikke stor nok uden jeg skal fjerne alt for meget buskas og fliser. men hvad vil en varmepumpe luft/vand koste? mit hus er på ca. 100 M2. håndværkeren skriver at det nok ikke bliver så meget for en varmepumpe. vil også gerne høre fra folk som har eller kender nogen som har fået det installeret.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hej Morten.
Grunden til at jeg skriver at det ikke kan blive så dyrt, ligge i betragtningen af at du kan købe en luft til luft varmepumpe i en rimelig kvalitet for under 10.000,00 Kr. Her er Onkel Haralds modeller ikke medregnet.
Ja og i Sverige er de billigere endnu.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis