Gasfyr VS. Varmepumpe

Ved godt den har været oppe mange gange, men vil gerne vide hvad i syntes jeg skal vælge?
jeg har et gammelt Valiant fyr som snart skal udskiftes men kunne godt tænke mig en varmepumpe luft/vand. men er de ikke mget dyre, syns jeg har set at de koster godt over 100 kilo. hvorimod et gasfyr kan købes og installeres for ca. 50 kilo.
kender i nogen der kan gøre det billigere end de nævnte priser så lad mig høre fra jer!

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Ved godt den har været oppe mange gange, men vil... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er rigtigt at varmen er akkumuleret i jorden, men et endnu ikke frigivet dokument fra dtu, viser at målt over et år er luft/vand billigst, varmen akkumulere jo i jorden men varmeovergangstallet for jord med 35% fugt er ikke prangende, dvs at hvis vinteren nu bliver streng så falder cop´en rimlig hurtig i jorden, fordi der ikke bliver tilført energi. jeg har set indtil flere test anlæg hvor man efter 3 mdr, har gravet op omkring jordslangerne, og de har lavet permafrost i op til 1,7 mtr omkring slangen. men tror stadig at det er op til hver enkelt firma hvad de har bedst erfaring med.

Køletekniker & Energiteknolog.

altså jeg ville da tage kontakt til producenten - sælger de ikke begge dele - altså både gasfyr og varmepumpe? Så de har jo ikke nogen grund til at sælge dig det ene fremfor det andet - så rådgivningen vil være objektiv, mener jeg bare. Og hvis man skal samle stumper til et nyt anlæg, så er det måske også meget smart at det hele er købt samme sted, så servicen bliver billigere??? Er der ikke noget med at Vaillant har 10 års garanti på varmepumper lige for tiden?

Tamsen

Hej igen! Ja jeg ved godt at man kan købe billige luft til luft varmepumper. men den giver for lokal varme og jeg har allerede brændeovn. men jeg tror at jeg er kommet dertil hvor jeg vil satse på luft til vand varmepumpe. er der nogen af jer der ved hvilke nærker jeg skal gå efter og gå langt udenom?? jeg vil også gerne vide om i har kendskab til firmaer som er til at stole på, nævn gerne nogen.


Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

http://www.vp-ordning.dk/forside.asp

Læs denne side.
Jeg har sådan en her, og den er jeg meget godt tilfreds med
Den jeg har passer til 250-300m2 og kostede 87.000,- med vvsér og elektrikker. Se i galleriet.

Hvis du vil se nogle drift data, kan du se dem på http://www.jensensservice.dk/Ispind.html.
Det er godt nok ikke min side, men jeg har ikke alle de der fine målerer på.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Jeg har en Daikin altherma.
Jeg så den afrime igår aftes omkring kl. 22. Ellers har jeg ikke set det en eneste gang.
Jeg venter lidt endnu, med at kikke på måleren. Jeg vil gerne have lidt flere kolde dage med på tælleren...


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej FWM! det ser spændende ud med den ispind og prisen er lidt bedre end 100 kilo som mange af de andre luft, vand varmepumper kosterincl. montering.

Til næstformanden! hvor meget gav du for sådan en fætter!

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis