Varme problem

Så er problemet opstået igen. Det skete også sidste år, samme tid og sted, at gulvvarmen i vores køkken og badeværelse holder op med at virke, når kulden sætter ind. Selvom termostaterne er skruet helt op, sker der ingenting. Jeg ved ikke hvordan det er lavet, da det var i huset da vi overtog det, men jeg syntes det er underligt.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

49 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glemte du at du skulle dreje på thermostaten mindst hver 14 dag medens du ikke brugte gulvarmen ?
For så har du løsningen der, du skal tage selve thermostaten af under den sidder der en lille tap der går ind i ventilen. Det er denne tap der gror fast i kalk når den ikke får lidt "gymnastik" i gennem sommeren. Tag en lille hammer og tryk tappen ind med, giv den eventuelt en lille dråbe symaskine olie inden du trykker på den, sidder den meget fast må du give den et lille forsigtigt dask med hammeren. når den er løs giver du den lige lidt "gymnastik" sådan en 10 - 15 gange ud og ind. Monter thermostaten igen og så virker den.

V.h.  Håndværkeren
Mon ikke det snarere er fordi nu kan den smule varmt vand der kunne komme ned i gulvet ikke nok til at holde det varmt. Og at lave den lille reperation som jeg tidligere har omtalt, tager max. 10 minutter. Så bare klø på
jeg håber du har ret. Jeg prøver at tage termostaten af, og motionere stiften
Det sjove er jo bare, at den har stået på 2,5 hele tiden, også i september, og der virkede det. Nu er det iskoldt gulvet, selvom jeg har haft skruet gulvvarmen op på maks.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Se hvis tappen i ventilen har sat sig fast, så kan da skrue på thermostaten fra nu af og i al evighed uden at der sker en disse. Det undre mig dog godt nok at dit gulv er helt koldt hvis der har været varme på i November, så kunne det være din pumpe der skulle stilles op i den mængde vand den skal pumpe igennem.
Der er ingen pumpe. Jeg har fjernvarme. Men skal der skrues helt op eller ned, inden jeg tager termostaten af?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Fuldstændigt ligegyldigt ! Er du ikke kommet igang endnu, det er timer siden du startede denne tråd og siden jeg svarede dig
Han må jo ikke fryse nok om tæerne

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Kan fortælle at stiften kørte ganske fint, da jeg tog termostaten af. Problemet gælder gulvarmen i køkken, badeværelse og en radiator. Alle 3 ting sidder i hvert sit rum. Dog virker gulvvarmen, som kører på en shunt, i vores 2 stuer, samt entré. Alle rummene, er i stueplan. Kan bare ikke fatte det. Det er virkelig underligt, det stopper med at virke. Som sagt gjorde det jo også det sidste år, og jeg er sikker på en vvs mand ikke engang kan sige hvad der er galt.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 39 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis