hvad laver en glimtæller?

Jeg har et armatur med to lysstofrør på 150m, i dette armatur sidder ligeledes to glimtællere, ved siden af hinanden i den ene ende af sagen. Lyset gik i det ene rør, hvorefter jeg skifter røret til et funklende nyt, det virker bare ikke. Tager så en glimtæller fra et andet armatur og prøver stadig ingen lys i det nye rør, bytter nu om på de to glimtællere stadig ingen lys i det nye rør. tager så begge glimtællere ud for at sammenligne dem, ok, de er ens. Og kigger så over på armaturet,-det lyser stadig i det gamle rør, ikke det nye. Så hvad F......laver de her glimtællere og hvorfor lyser det nye rør ikke, det er forøvrigt magen til det gamle og virker når jeg bytter plads...(Og så læste jeg lige på rørene at de samlet bruger 160 watt, og jeg troede at lysstofrør var billige i brug.) Nu er jeg så småt kommet frem til at der må være en løs forbindelse, som er svær at se i mørke...Men hvad laver de her glimtællere? Kan man helt undvære dem?
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg har et armatur med to lysstofrør på 150m, i... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Første indlæg, ord nummer 9... Lysstofrør på 150 meter???? De må være sindssyg dyre i indkøb??

Ej, uuundskyld, ku simpelthen ikke lade den være ;-)
OK, hvorfor er det nu lige at kvinder har problemer med mål? Mænd fortæller dem vedholdende at 11 cm er 26 cm.....Og mænd forstår sig ikke på ironi "Størrelsen betyder da ikke noget, Skat".
Mth
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Skrevet af Raknes på 10 jan 2010 19:45
OK, hvorfor er det nu lige at kvinder har problemer med mål? Mænd fortæller dem vedholdende at 11 cm er 26 cm.....Og mænd forstår sig ikke på ironi "Størrelsen betyder da ikke noget, Skat".
Mth
Helle på Møn


Godt svar

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja, hehe, godt svar. :-D
Det kan skam også være en defekt kondensator. Som nævnt før så er det en god ide at skifte glimtstarteren :-) sammen med et nyt rør.
Annonce
Det hedder IKKE en glimttænder... Men en glimtænder... Glim er et gammel dansk ord der betyder skin.... Jf. Dansk retskrivningsordbog... Og er udlært elektriker, og har altid hært og set det skrevet glimtænder... Med kun et t...

Quija Der er ikke noget, der hedder hært :-)


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej hvis du får fat i 2 led rør, kan du pille alt ud af amaturet, jeg bruger philips ikke (reklame) 230 v til den ene ende og du har lys, 18w vil jeg tro
Husk at det er en 9 år gammel tråd der er blevet genoplivet af en ny medlem, som mener at vide at årsagen til stavemåde skal findes i retstavnings ordbogen.
Det har nu ikke noget som helst med det at gøre, det er på grund af at den indeholder en glimlampe, som er et lille udladningsrør der indeholder neon.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis