Slange til jordvarme.

Hej..

Er der nogen der har links til firmaer der handler med slange til nedgravning for jordvarme ?

og er der nogen forskel i varmeoptagelsen i forhold til hvor langt ned jeg graver denne ?

og ... er det noget der skal søges om på kommune eller ?

PFT. Henrik

10 tomler

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal en godkendelse til jordvarme. Det er sådan at hvis der er et vandværk der måske engang vil hente vand i nærheden af dig, så kan de modsætte sig at du får godkendelse.
Ofte er det glycol baseret brine de ikke kan lide. Spritbaseret er letter at få godkendt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Du skal søge kommunen! Nogle kommuner er ekstrem langsomme, så søg nu den gælder i 3 år.

Brug spritbaseret som FWM skriver, billigst og nemmest.

Vedr. slangerne skal de mellem 90 og 120 cm i jorden, dog bedst i vand eks. en sø. Kræver også en tilladelse, som er sværere at få.
Mellem slangerne skal der være ca. 100 cm. Slangen er somregl sort og der er flere forhandlere. Snak med en vvs mand. Jeg havde to typer af slanger og den ene var mere stiv end den anden, hvilket besværliggjorde nedlægningen.

Klø bare på, en super energikilde.
PS. Hvis du kan lægge slangerne hvor jorden er meget våd, bliver effekten bedere. Lad feks regnvandsfaskiner ligge tæt på slangerne.
Hansi
Havde tænkt mig at ligge dem på en sydvendt skråning.. men den er knastør.. Havde regnet med at det var en fordel de dage hvor solen skinnede.. Med til projektet er også 3 energifangere der står oppe..

Tak for svar til jer begge..

10 tomler

Det er klart at jo mere sol jo højere effekt. Lyder som en god ide. Håber ikke skrænten er alt for stejl, mest for manden i rendegraveren :-)

Hansi
graver selv.. minigraver.. tager mig den tid det tar.....

10 tomler

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis