tilbygning i træ

hej

er der nogle der har nogle råd og lidt vejledning.

ønsker at bygge en tilbygning ca 7 gange 6 meter med en træ beklædning.

hvad skal jeg tænke over, nu tænker jeg kun byggeteknisk.

jeg vil have gulvvarme, gips væge, og tag der er forberedt til ståtag, regner med det bliver tagpap.

hvordan griber jeg lige det an.

kan godt finde ud af ting har bygget det hus jeg har nu, på nær ydervægge, men det er lige den med træ skelet overgange fundament til væg osv

har nogle nogle råd..

alt mulig mand

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du laver bundremmen i trykimp. og så stiller det på murpap.. kan det ik gå helt galt..
Selve opbygningen er nem nok, men der mangler lige lidt informationer inden vi kan hjælpe dig med løsningerne.

Gulvet støber du med gulvvarmslangerne i, så her er der ikke det store at overveje.

Skal det være med høj rejsning, til kip eller bare med alm. fladt loft ?

Nu skriver du ståtag, er det stråtag du mener eller ståltag ?

jeg mener strå-tag (sådan nået siv nået) men det kommer først når jeg har råd, laver hårdt undertag så det kan bruges indtil da.

og jo der skal være spær men dem køber jeg færdige ( a-spær)

og jo alle kan jo lave et skelet i træ ( tror jeg ) men hvad med isolering.. hvordan bygger man bedst vægen op osv. der er jo mange spørgsmål.


alt mulig mand

 

Ja, det har du ret i.

Allerførst så skal du jo have besluttet hvor meget isolering der skal i væggen, og hvilken beklædning du vil benytte, vil du bruge lodret beklædning skal der enten lægges løsholt i væggen til fastgørelser, eller der monteres større vandrette lister til beklædningen.

Men ens for alle løsningerne er at de er opbygget sådan her.

Beklædning
Klemlister
Vindpap
Spærtræ / isolering
damspærre
Forskalling + isolering
2 lag gips eller 1 spån - osb - krydsfiner og 1 lag gips
Annonce
det ser jo klogt ud.. hehe

hvad med radon dug...hvis den skal på.. ligger jeg vel sondoliten oven på den,  trækker den op langs fundamentet også ud over

hvordan laver man så samlingen mellem fundament og træ??? når den dug er der hvis den skal være der

skal man altid ligge gulvet i samme højde som fundament kanten???

og tak det var en god liste...

alt mulig mand

 

Nu er vi ude i nogen en entreprenør udfører, men kan da forsøge at svare dig alligevel..

Radonspærren lægges oven på isoleringen og op udover fundament kanten, så vil evt. radon stige op langs denne folie, og luftes ud over soklen.

Den nye væg stilles bare direkte ovenpå fundamenten, men en murpap i bunden, husk at lægge en fuge mellem murpap og fundament, samt mellem murpap og bundrem, så slipper du for det trækker ind her, og ikke mindst for at myrer kommer ind denne vej.

Alternativt kan remmen også klodses op, også fuges der mellem rem og sokkel bagefter.
Der skal støbes gevindstænger i soklen, til at bolte bundremmen fast med. De bruges også til at fast sættelse af vindbåndet.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja, ellers kan disse bolte efterfølgende limes / hittet i fundamentent, kan nogle gange være nemmere end at skulle bore ud for evt. bolte og vindbånd, men også en dyrere løsning.

ja de fleste af de ting viste men den der radion dug

skal det fonda... radion dug... fuge... pap... osv.. eller hvordan....er den rækkefølge.

alt mulig mand

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis