Fornuftig opbevaring af brænde?

Det er lykkedes mig at komme i besiddelse af noget affaldstræ fra plankefremstilling... Altså skaller, halvfærdige planker og deslige. Med andre ord perfekt træ til masseovn. Mit spørgsmål er så:
Hvordan opbevarer jeg dette mest hensigtsmæssigt mht at det kan tørre. Selv om jeg smider det i en hulter til bulter dynge vil det pga de bræddelignende dimensioner jo pakke sig meget? Er der noget der har et tip?

Det er lykkedes mig at komme i besiddelse af noget... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Tusse67 på 16 dec 2009 19:38
Nej, det er fra et sted på Djursland.
Skal ud og have fat i nogle 3-meter stammer. Der skulle vel ikke være nogen der kender et sted på Djursland hvor de er til at komme til for penge (175-200,- pr. rummeter)?


Hvis du finder nogen der vil sælge dig træ Bøg Eg Ask eller andet løvtræ til 200,00 Kr pr. rummeter er vi sikkert mange herinde der gerne vil vide det.
Skrevet af Håndværkeren på 16 dec 2009 23:51


Hvis du finder nogen der vil sælge dig træ Bøg Eg Ask eller andet løvtræ til 200,00 Kr pr. rummeter er vi sikkert mange herinde der gerne vil vide det.

Masseovne bruger nåletræ.

Ja så er det jo en skam at du bor så langt væk, for her på als, kan du få skunker / skaller til 140,00 Kr, pr. r.m. Men hvis du eks. køber 50 r.m. kan det vel ligefrem betale sig at kører efter det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis