Trailer indregistreret som campingvogn

Min mor har en gammel trailer hvor det viser sig at den fra ny er blevet registreret som campingvogn. Det er en Variant, ca. 30 år gammel. Den er på gule plader, max total vægt på 500kg, last 350kg (så vidt jeg husker). Told og skat kan godt se at data ikke passer på en camplingvogn, men de er ligeglade - den skal synes, eller pladerne indleveres.
Min far gik ikke så meget op i sådan nogen 'detaljer'. Så selvom ham måske opdagede fejlen er det ikke sikkert han har gjort indsigelse i sin tid.
I min verden er det bare en åbenlys fejl der skal rettes, med mindst mulig besvær for alle parter, og så er den ikke være længere. Der er mig bekendt ikke betalt mindre afgift eller lign. pga fejlen.
Hvis det koster noget at få trykt en ny registrerings attest er det vel ok at ejer skal betale. Men jeg forstår ikke behovet for en ny registrering, det er jo papiret der er fejlbehæftet.

Alternativt, er der noget i vejen for at hævde det skam er en campingvogn med plast tag (pressening) og lidt lavt til loftet?
.........åndsvagt, men det synes jeg også hele sagen er. Hvis den står registreret som campingvogn er det vel fordi den er blevet synet og godkendt som sådan dengang.

Hvad siger i, er det en af de konflikter man skal vælge ikke at tage, og erkende det er en kedelig (synes jeg) sideeffekt af det moderne samfund.

 


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo nok en ældre camplet der så er indregistreret som camping vogn. Jeg tror at grunden til at dustadig skal betale afgift skyldes dens total vægt. Så der er nok ikke så meget at hente der.

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis