Gave til gør-det-selv-mand

Hej,

Nu nærmer julen sig og jeg har brug for et par idéer til, hvad en ægte gør-det-selv-mand kunne tænke sig at ønske sig. Det er her I kommer ind i billedet
Min mand går meget op i ordentligt værktøj og er perfektionist hvad angår renovering i vores hus, dvs. billigmærker har ikke interesse.
Bl.a. købte han for et halvt års tid siden en kap geering sav af mærket Bosch. Han har desuden værktøj af mærkerne Dewalt og Metabo.
Vi er igang med den helt store renovering af hus, så jeg vil tro, at alle slags værktøj har interesse for ham...

Er der nogen, der har nogen idéer til, hvad han kunne få brug for? En god stiksav? En rundsav?

På forhånd tak og rigtig god jul til alle.

Sussi
Hej, Nu nærmer julen sig og jeg har brug for et... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En kryds laser så kan man lave ting lige. de behøver ikke koste en krig. min kostede vist 1100-1200kr inkl. moms.
Til en kryds laser kan man også godt bruge sig et foto stativ så man slipper for de helt underligt opstillinger for at få den vandrete streg i rette højde.
et godt vaterpas. hultafors laver nogle jeg syntes godt om. bla. et lille beregnet til at hænge på en murer snor. det betyder at libellen er ret nøjagtig i forhold til de mere normale vaterpas.
Fein multi master en en fin maskine. men den akku model som bosch har lavet er lidt mere handy til de små ting.
En rundsav er en rigtig god ting, en dyksav er endnu sjovere men så er man mere ovre i snedker end tømrer arbejde. en super sav fra Mafell eller festool koster ca 5000kr med førings skinner og lidt tilbehør.

En rigtig stor hammer. igen fra hultafors til når tingene bare ikke gider som de skal.

Jacob
Hej igen alle I hjælpsomme gør-det-selv-folk,

I skal have tusind tak for jeres hjælpsomhed Er virkelig taknemmelig over I gad svare på mine spørgsmål. Håber I alle får en rigtig god jul
Hvad blev det så til?
Hvis du ikke har købt noget endnu,- har jeg et forslag mere. Stige(r)... De fleste har jo de almindelige aluminums trappe stiger. Men alt andet, er de bedste stiger at arbejde fra Træ wienerstiger Står bedre og mere stabilt på dem og kan holde mange flere år end de billige aluminums stiger. De kan fåes i bl.a Bauhuas fra 4 trin og op til 7 trin ca 350 for 4 trins og op til 7 trins til 650 kr

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af Jacko på 13 dec 2009 09:24
Hvad blev det så til?
Hvis du ikke har købt noget endnu,- har jeg et forslag mere. Stige(r)... De fleste har jo de almindelige aluminums trappe stiger. Men alt andet, er de bedste stiger at arbejde fra Træ wienerstiger Står bedre og mere stabilt på dem og kan holde mange flere år end de billige aluminums stiger. De kan fåes i bl.a Bauhuas fra 4 trin og op til 7 trin ca 350 for 4 trins og op til 7 trins til 650 kr
en ordentlig alu stige er da langt at foretrække frem for en træ stige, med få undtagelser. men generelt så koster gode stiger kassen. dem jeg har starter ved 1300kr op til 4500kr.
Jeg har ikke noget problem med at stå på en stige i 9m højde men de der billige fra bauhaus kan give mig højde skræk i 40cm højde.


Jacob
Jacob, jeg snakker ikke om udtræksstiger osv. Jeg snakker om Wienerstiger... Der er betydeligt forskel på en alu trappestige og så en træ wiener stige. Der er vel en grund til at 95 procent af alle håndværkere bruger alm. wiener stiger i træ. Generelt er jeg ikke meget for at anbefale fra Bauhuas,- men Deres træ wiener stiger er altså ganske udemærket,- de er stadig fra Silkeborg Stigefabrik... Silvans der i mod, er der ikke noget fabriksnavn, advasler osv på.
Men hvis du hellere vil stå på sådan en her: http://www.toolworld.dk/images/57596.jpg
frem for denne http://www.byggestore.dk/SL/PI/10/20/57eff953-6e33-4855-abbc-5d4ce526c90f.jpg
til almindeligt arbejde,- så værsågod...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce
jeg napper denne istedet. http://www.zarges.dk/2005/trappestiger_4.asp?tabelid=40333
men det er en trappe stige ikke en wiener stige. jeg bruger ofte sådanne en her http://www.zarges.dk/2005/wienerstiger.asp?tabelid=41165

Det der er vigtigt er at det er et kvalitets produkt frem for om det er glasfiber, træ eller alu.

Jacob
hvad med en grøn bosch uneo. en kombineret bore. skrue. murhammer maskine.
3 maskiner i 1 maskine.?

tre i enere. på batteri.!
Skrevet af hans2.hansen på 19 jan 2010 22:17
hvad med en grøn bosch uneo. en kombineret bore. skrue. murhammer maskine.
3 maskiner i 1 maskine.?

tre i enere. på batteri.!


Hans nogle tråde er færdige.
Dette er en af dem.
Lad den stå så der er relevant info, til dem der finder den under søgning.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis