Energi midt fiber nedgravning - Fatal amatør arbejde

Jeg er idag hjemvendt efter nogle dage i udlandet til en helt og aldeles fatal nedgravning af fiber på min matrikel(for en uge siden). Aldrig i mit lange virke som håndværker har jeg set noget så elendigt udført.
Indkørsel som i sommers blev etableret med opstampet sand og stabilgrus er total smadret, pigstens belægning i gårdsplads fra 1880 ødelagt hvor i har gravet og helt sprit nye fliesarealer total undermineret ved hus hvor fiber kommer op.
Jeg blev endda ringet op af ham der skulle grave det ind, og understregede at belægninger skulle genetableres, hvilket han naturligvis bekræftede.

Er det nakomaner de har til at udføre det arbejde, eller bare almene folk som aldrig har haft en skovl eller minigraver mellem fingerne før ? Så simpel en opgave - jamen jeg er rystet det er jord og sand for pokker ikke rumraketter !

Jeg har samlet lidt billeder(eksempler) og video til jer her :

Hvad gør man så nu - jeg vil simpelthen ikke se dem på grunden igen hvis det er sådan de udføre deres arbejde.
Kan jeg kræve en erstatning og få det udført af kompetente fagfolk eller ?
9 svar
 Følg tråden
akselj
akselj
1748 8362
Det er det værste svineri jeg længe har set.

De der lagde ned hos os skød et tomrør fra fortov til hus, de ramte nøjagtig hvor der var mærket på væggen. Det undrer mig meget at de ikke har valgt den samme løsning hod dig.

Det er helt klart en "ommer"

Jeg håber ikke du får for mange problemer med det, men selskaberne lejer desværre ofte nogle klamphuggere til at lave arbejdet.

Hilsen Aksel
Annonce
Annonce
ktm
ktm
8670 4540
Sådan så mine allerførste amatørforsøg på fliselægning også ud!

Med venlig hilsen
ktm

det ligner er vukkestues arbejde.
med mange "helligedage" på grunden.?!

det bliver en omere. på firmaets egn regning.
Jepe
Jepe
80 8000
Jeg kan fortælle den samme historie. Nu er der 2 leverandører af bredbånd på vejen, hvilket spild af ressourcer. Utroligt at der ikke er bedre styr på det.
Prøv at klage til Energi Midt, så får du en underleverandørkontakt og aben hoppede således videre på en behændig måde for Energi Midt. Så kan du ellers begynde at maile frem og tilbage.
Arbejdet blev forsøgt udbedret på min matrikel, men stadig med et uproffesionelt resultat til følge. Og jeg forlanger kun at det skal være som før de gik igang.
Lige efter kablet var nedlagt ude i rabatten modtog jeg et tilbud om, at jeg kunne få kablet nedlagt gratis på min grund, hvis jeg blev kunde inden en bestemt dato. Jeg turde simpelthen hen ikke lade dem arbejde på min grund. Jeg bliver ikke bredbåndkunde ved dem på grund af dette, men nu har jeg også den anden leverandør, som til med er billigere.

Annonce
MBfan
MBfan
162 8382
Sikke noget svineri, at aflevere! - Men det undrer mig egentlig ikke.

Jeg var indtil for et år siden stadig tekniker ved et mindre teleselskab på tre bogstaver, som her skal forblive anonymt. Mit arbejde bestod bla. af udmåling/reparation af defekte linier på kobbernettet. "Mit" område var til dels mindre landsbyer syd for Århus hvor der i perioden op til min afgang var heftig aktivitet med nedgravning af fiber. Jeg kan kun bekræfte, at det går hedt for sig når de graver. Det er umiddelbart ikke narkomaner der udfører arbejdet, men polske entreprenører. Måske er nogen af dem polske narkomaner? Vi havde ( de har stadigvæk?) utallige sager på overgravede kabler, fordi entreprenørerne ikke indhenter oplysninger om nedgravede kabler, som de er forpligtet til. Det er åbenbart deres holdning, at det er nemmere/billigere at grave for fuld skrue, og så tage evt. erstatningssager senere. En noget svinsk holdning, idet både enkeltpersoner, men også hele boligkvarterer ofte måtte undvære telefon/internet i flere dage pga. overgravede telekabler. Tilmed dækker de ofte kabelskadere over under påskud af, at de ikke har set det, hvilket gør udbedringen længere/dyrere.

Jeg har set kabler blive hevet helt ud af fordeleren (tlf. dåsen på husmuren) af en gravemaskine 4-5 meter væk fra. Da jeg åbnede dåsen for at måle, var kablet simpelthen væk! Trukket tilbage af gravemaskinen. Samme sted var søjlen ude på gaden over for smadret. Det er sådan en af de smalle blå, der fordeler 5-10 abonnenter på gaden. Da jeg henvendte mig til folkene talte de kun polsk, men jeg fik en i telefonen, som forklarede, at jeg kunne køre ned på næste sidevej og tale med en. Det var så for at meddele, at de havde gravet endnu et kabel over. Suk....
Koluda
Koluda
9351 4490
Det skulle selvfølgelig lige demosteres i helt HVIDE kondisko....

De har planer om at grave luftledningerne ned her i området, og i den forbindelse skal der indlægges kabel herhjemme.

Nu er man jo lige pludselig lidt nervøs for hvad jeg kommer hjem til, når de engang når vores hus her....
Saftkongen
Saftkongen Trådstarter
355 1100
Jeg skal bare have fat i nogen ved dem på mandag !

Men hvis det er deres normale arbejds resultat ? Så skal de altså ikke til her på grunden igen, heller ej deres kollegaer !

Og ja jeg går i hvide kondisko når den ikke står på rojsere og sikkerhedssko
Annonce
Annonce
ja det er ikke så godt det der. men det er resultatet når man prøver at lave sådan noget i de mest våde tider. der er kun en ting at gøre søg erstatning.
erstatningi kr kan du godt glemme ,de laver kun arbejdet om ,ring til dem de har et spec nummer til klager .

Vi har haft profiber og jeg må sige de folk de brugte (tysk firma) de efter lod ikke nogen spor efter sig ,selv ude ved vejene hvor de gravede i grøfterne der blev asfalten nærmest poleret så der ikke var jord på den
da noden skulle instaleres inde i huset i sin tid der gjorde montøren enda rent efter sig ingen affald og lign blev efterladt

energi midt bruger polske arbejdere og det ses så åbenbart på resultatet visse steder

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her