Damjolle ?

Hej er der nogle der kan hjælpe lidt med hvad det er for en??? og hvor den måske kommer fra???

linker lige her.

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5047

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart vil jeg sige en Dyreborg jolle, med den hæk !
En dejlig søsikker jolle der er bygget til et hårdt slid for en fisker, den gode brede sikre at han kan trække garnene ind over siden på jollen uden at dennes fribord kommer for tæt på søen. Og du er i fuld gang kan jeg se

V.h.  Håndværkeren
ja der er jo lidt job i den men det er nu ikke så galt:-) når man kommer igang meget af det er faktisk bare gl. skidt....... som man måske kan se på min profil på bådegalleriet er den faktisk meget sund og minimalt af råd....
nogen ide hvor gl. den er????
Den kan være alt fra 20 til 50 år gammel, for så længe har den type været bygget i Dyreborg.
Og så er det kun brugere af Bådgalleriet der kan logge sig ind og se din profil.
noget bedre bud med de her foto????
De Dyreborg joller, jeg har set, har haft en lige og mere lodret stævn, men med dit postnr. kunne den vel være bygget lokalt i Middelfart, hvor der har været bygget joller i mange år. Prøv at spørge på værftet. Den kan jo være bygget efter specifikke ønsker og derfor ikke let at stedfæste. Jeg ville tro at, det var stævnen, som ville pege på en bestemt bådebygger.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg har talt med dem men de kunne ikke hjælpe. og da det er en båd jeg har fået foræret fra en ældre dame på strynø som ikke havde nogen ide om det er det lidt svært
Jeg leder selv lidt efter oprindelsen på min båd. Fik at vide af en, som kom forbi at, det er en " mormor jolle " bygget på Thurø, men jeg har ikke gjort mere ved det. Navnet skulle være en udledning af dens ret brede og runde agterparti . Bådens bredde er 3.50m , hvilket må betragtes, som ret ukarakteristisk for en 28 fods jolle.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Den kunne være fra Sakskøbing - men det er som nævnt meget svært at vurdere for os dødelige.
Hør Lynæs, jeg troede du var en af de goe gamle sejlere
Så hvad skal du med det der stakit på dit skiv
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis