Afrimning af varmepumpe

I hjørnet af en stor lade, har jeg et lille isoleret værksted hvor der er installeret en lille varmepumpe. Udedelen står på loftet, og dermed frit i den uisolerede lade.  Mit problem er at varmepumpen konstant afrimer, og dermed hverken køler eller varmer.  Kan problemet skyldes manglende kølemiddel i systemet?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for et anlæg?
Er det en inverter model?

Sker det også når du kører fuld skrue på anlægget, eller er det kun når den skal vedligeholde varmen?


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Næstformang: lyder som om du ved en del om emnet, er det helt normalt at i denne kolder periode at en panasonic flag model med inverter smider ca. 0,5 L fra udedelen? og at den nærmest har svært ved at varme ordentligt op i ca 35m2 nå man rammer de ca. -5-7 grader udetemperatur?

patrik
Jow-tak Patrik.. Jeg arbejder med det til dagligt.

Vandet under din kompressordel er fra afrimningen. Ved at den fungerer som varmepumpe, vil den binde fugten på lamellerne. Det er derfra vandet kommer. Anlægget afrimer ved at vende cyklussen og gøre indedelen kold, uden at blæseren kører.

Det andet problem med varmen er lidt af en speget sag!!
Det kan både dreje sig om fyldnningen af kølemiddel, placering af inde og udedel samt en masse andre ting.
Dette kan nok nemmest afgøres ved at besøg af en montør. (Ikke for at prakke dig noget på, men så har man set det med egne øjne)

Ellers må vi jo have navn, type osv. på anlægget. Så må vi se om der er generelle fejl på de pågældende maskiner.

Du kan evt. besøge heatpump.dk som er en fremragende side omhandlende alle former for varmepumper, klimaanlæg osv. Der sidder en hel del kompetente folk, der ved hvad de roder med.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis