Generatoranlæg

Jeg står og tænker på at anskaffe mig et gammelt diesel generatoranlæg fra et gammelt skib el. lign..

Kan det lade sig gøre at ombygge dette til et mere energirigtigt anlæg? Så det kan komme til at køre på rapsolie istedet for diesel. Og hvor kan man søge hjælp til det henne?

//curentus


 

Jeg står og tænker på at anskaffe mig et gammelt... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan den jo godt :-)

 

Hej her i tråden.
Men erfaring (ret stor) er at de fleste skibe bruger 440V 60Hz.
Hvis det kun er til varmelegmer betyder de 60Hz ikke noget, men du skal bruge en transfomator til at få spænningen ned til 240V
Men hvis du skal forbinde en motor også vil den køre 20% hurtigere, og det er det ikke sikkert den kan holde til i med tiden.
John.
Rio de Janeiro
to> anderswitt
Hey Einstein.
Vil gerne lige se lidt dokumentation for det project med at få 11Kwa ud af regnvand.
John
Rio
jep Anderswitt
lad os få nogle seriøse oplysninger
det lyder som ey rigtig spændende tiltag
med at lave strøm af vand

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
ja nu er det varme vejr kommet så nu skal der skrues i varkstedet.
forsøget har stået stille i vinter da vand har det med at fryse når tempraturen kommer under 0 men imens jeg prøver kan i se på www.youtube.com og søg på hho så kan i se hvad jeg vilde gøre
Hej

I mener vel KVA (Kilo Volt Ampere) der er den tilsyneladende effekt når i skriver KWa m.m.?
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Jeg tror Anders vil bruge generatoren til at spalte brinten i vandet, som så kan bruges til at drive generatoren, som så spalter mere brint... Med andre ord en variation over temaet evighedsmskiner. Jeg har set de der youtube videoer, men du får altså ikke mere energi ud, end du putter ind.

Hvis du alligevel gør, så send mig lige en mail, ikke?
ja der menes kwA det var en taste tejl og ikke kwa...
og nej jeg vil ikke bruge 11 KW ved 400VAC til at spalte vand til brint ( H2 ) men derimod fra en alm bosch generator 100A 12v
men jeg er ikke kommet igang med projektet endnu skulde lige prøve noget andet først
Hej.

Har du tænkt på træ gas til at drive motoren/generatoren?

Jeg har lige oprettet en tråd "Trægasgenerator".

Der er nogle links til youtube med små kraft varme værker. 

Der laver strøm og varme.

Jeg vil til at eksperimentere med det.

Hilsen Flemming
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis