Træplader. En pæn solid og stor træplade

Hej.

Hvilken slags træplade skal man vælge hvis man gerne vil have en der er pæn, stor nok til at der kan stå en dobbeltseng på den, og samtidig solid nok.

Jeg synes ikke jeg kan finde limtræsplader der er store nok.

Mvh Jakob
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jakobww.

Hej Jakob er det seng-bunden du vil lave af f.eks. limtræ? eller hvordan skal vi forstå dit indlæg?
Vil gerne hjælpe dig men har måske ikke helt forstået dit spørgsmål.

Lidt mål på din seng og lidt flerre oplysninger vil måske være til stor hjælp.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej igen. Grunden til mit indlæg er at jeg gerne vil hæve min dobbeltseng op i en højde på ca 80 cm. Til det har jeg tænkt mig at købe 4 køkkenskabe med en træplade overpå. Træpladen skal altså have en størrelse hvor dobbeltsengen kan stå. Desuden skal den kunne holde til at man sover i sengen. Sengens breddexhøjde er 120x200
Tykkelsen behøver du ikke bekymre dig om, da sengens ben vil stå på køkkenskabene - og pladen, der skal ligge på skabet, vil ligge plant på skabs-korpus' overdel. Køb f.eks. 1 laminatbordplade i en 3 meter stang og skær den op i 4 stk 62 cm stykker (hvis dit køkkenelement er et 60'er skab. Læg den på skabet og skru op gennem overdel af køkkenskab - det står der når du ikke kan tygge smør mere. Men tag lige at sikre sengebenene med et vinkelstykke ned i pladen - du ku jo "sove" uroligt!

 

Hej. Tak for hjælpen. Men umiddelbart synes jeg ikke at en laminatbordplade er særlig pæn. Er der et sted hvor man kan købe en plade (gerne limtræ, hvis det er muligt) der er stor nok 1 stykke?

Mvh Jakob
Den skal bare have en tykkelse så den kan holde til at der står en seng på den.
Jeg har aldrig selv prøvet at lave en limtræsplade før. Jeg er ret ny i faget Kan du forklare mig hvordan jeg gør?
jakobww.

Hvis det skal/kan være fyrretræs-plade kan du som en genvej købe nogle limtræs-plader på: 2100 x 400 x 28 mm i Biltema til 249,- Kr/stk. og lime dem sammen.
Andre bygge.markeder som Jem & fix/Stark/XL byg Silvan osv. har sikkert også sådanne plader
Sådanne plader er tykke nok til at holde til alm. størrelser på mennesker som skal sove i sengen.

Du skal bruge nogle ret store skrue-tvinger hvis du vil lime dem sammen, i en' stor plade, måske kan du låne dem ellers er det den tunge vej selv at købe.
Du kan købe nogle "skruetvinger" til at sætte på et alm. vandrør (men bliver lidt dyrt i tvinger med rør og "tvinger")

Du kan jo også samle dem med nogle lister på under-siden hvor du limer og skruer  dem sammen, som er det nemmeste og billigste måde, og kan sagtens holde

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak
ligesom du kan få en laminatplade, kan du i stangmål få en limtræsplade i mange sorter. De er typisk 61 cm dybe og 300 cm lange. Hvis du køber to og lægger dem side-by-side, kan du blot skære den sidste meter af og bruge til skærebrætter

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis