Trægulv ved gerigt

Hej alle

Jeg har været ved at lægge 40 kvm trægulv hos svigerforældrene i weekenden. Vi lod lister og gerigter ved døre sidde og besluttede så bare at montere en lille sandliste hele vejen rundt som afslutning.

Det gik fint med at lægge gulvet, men efter nu er være næsten færdig er jeg stødt på et problem, som jeg håbede i kunne hjælpe med at svare på?

Jeg havde ikke tænkt på at jeg stadig skulle save lidt af bunde på gerigterne og så køre gulvet herind under, så nu har jeg ved alle gerigter luft på ca 0,5 cm, som ser ud af helvede til. Jeg ville være træt af at skulle pille gulvet op for at gøre det rigtigt.
Der ser også dumt ud, hvis man sætter en lille stump sandliste foran gerigten til at dække hullet.

Jeg har fundet at man kan få en fugemasse i egefarve, som  gulvet også er i. Er det det bedste alternativ for mig for at redde bummerten i afleveringen? Har I bedre idéer ud over at lave det om?

Havde det været hjemme hos mig selv havde det ikke gjort så meget som hos svigerforældrene.

Håber nogen kan hjælpe- hurtigt


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså det er jo ikke for sent at flytte panelerne. Hvis du skal fuge dig ud af problemet skal fugen have samme farve som
panelet, ellers vil det komme til at se fjollet ud.

(hvis jeg forstår det rigtigt der er luft mellem panel og gulv)


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Altså der er ikke luft fra panel og ned til gulv, men fra panel ud til gulv- altså i vandret retning. Så derfor kan jeg ikke se, hva det skulle hjælpe at flytte panelerne.

Jeg har lige fået at vide at der kan fås noget voks, som ligner trægulv fuldstændig. det kan måske bruges til at putte i hullerne, men skal lige have fundet en forhandler af det først.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Nåe ok, så havde jeg misforstået dit problem. Så er det nok en udemærket løsning med det voks.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis