erfaring med akku rundsav

Skal bruge en Rundsav, er dem med batteri noget værd?
Har makita og festool i forvejen så rundsav skal helst være af det mærke også

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er der kun makita af de to der har en løsning.. om det spiller max ved jeg ikke men tømren der er ved at ligge tag på mit hus pt, bruger hans meget flittigt...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Det afhænger helt af hvad du skal bruge den til. En akkurundsav er meget fin hvis du står på et tag og skal kappe en lægte eller lignende over. Jeg har selv haft en 18V Dewalt sav og den kunne ikke bruges til så meget andet end ovennævnte.

Jeg vil til enhver tid foretrække en ledningsdrevet rundsav, den løber heller ikke tør når du er lige ved at være igennem emnet du skærer i (den er i øvrigt også billiger).

Når du nu skriver at du er til Festool er valget vel meget enkelt, du skal da bare ha' dig en dyksav

Med venlig hilsen

Anders

Anders har fat i noget. Hva skal du bruge den til? Kan se at tømrer her også kun bruger den til lægter og tilpasning... Alt andet bruger han dyksav eller værkstedet (jeg er nabo til ham, så han har nemt på job de her dage )

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Jeg har en festool dyksav, men jeg ville lige høre her inde om det kunne betale sig at købe en akku rundsav.

Lyder som om jeg lige så godt bare kan bruge min dyksav, også først købe en akku rundsav når der skal nyt tag på huset.

 

Jeeeeps.. Du får ikke bedre maskine end din TS55 / 75

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Jeg har en Makita 18V akku rundsav. den er da ok. dvs. hellere den end en manuel sav. men god er den ikke.
22mm MDF er den ok til. Men du skal ikke tro at du kan bruge dens maksimale skære dybde i fyrtræ uden den går i stå.
Vedmindre du skal skære plader eller andet der skal være super lige så find en bajonet sav. jeg har en Bosch 36V akku bajonet sav. det virker. har aldrig savnet kræfter i den maskine.
Måske virker min makita sav ikke ordentligt fordi at et 3Ah 18V batteri bare er for svagt til en maskine som typisk er på langt over 1000W.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis