fastbrændsel

hvor stor en kedel (fastbrændsel) har jeg brug for til et hus paa 215kvm fra 1870 dårligt isoleret har. har sidste å fået instaleret et ferroli GFN5 med en ydelse på 16Kw ved fyring med træ det blev monteret af min lokale vvs mand med fremløb og returløb direkte på radiatorkredsen uden termisk ventil til at hæve returløbet. jeg må stå opkl 0300 for at have varme i huset til kl0600 når resten af familien stod op. jeg har senere selv monteret en termisk ventil 62 grader og en akkumuleringstank på 1000 L så har jeg da lidt varme om morgenen, men jeg har stadig svært ved at holde huset varmt. er min kedel for lille?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville foretrække en kedel på ca 20 Kw, hvis huset virkelig er så dårligt isoleret.
I stedet for at købe ny kedel, ville jeg i dit sted bruge pengene på at sørge for forsatsvinduer og isolering på loftet, sam lukke for det værste træk.
Min datter har et tilsvarende hus, og bare det at hun satte plexiglas på hvert fag vinduer, hjalp utrolig meget. Det ses næsten ikke, hvis man laver det lidt sirligt.

Med venlig hilsen
ktm

Hej.

Kender ikke den kedel du har. Du skal nok kigge efter en anden vvs mand med forstand på trækedler. Har du ikke klaget til/over ham ?

Uden at have set 'hytten' vil jeg umiddelbart gætte på en 32 Kw kedel og 2500-3500 l i akku. tank.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis