Nogen der er godt tilfredse med deres 230V LED indbygnings spots ?

Nu er jeg ved at starte en af de meget diskuterede emner her på forummet igen, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra folk der selv har erfaringer med at bruge disse LED indbygnings spots på fx. badeværelset. Jeg overvejer selv at købe noget som denne: http://www.prolys.dk/sunflux-gu10-downlight-8watt-varm-hvid-420lm.html De må sgu gerne koste noget de spots jeg kigger på hvis bare de er gode og har bagdåse så man kan sætte dem op i isoleringen uden problemer.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hmm slet ingen der har erfaring med den slags ?
Kan kun bidrage med det jeg har læst og hørt. Har ingen erfarringer selv, men vil også følge tråden, da jeg selv er ved at lave badeværelse og der skal jo også noget lys til. Nu betyder det nok ikke så meget med effekten på badeværelet, da det er forholdsvis kort tid det er tændt, men der går nok ikke så længe inden man ikke kan købe halogenpærer længere, da de jo ikke er ret meget mere effektive end den glødepære, der lige er blevet forbudt.

De problemer jeg har hørt/læst om er følgende:
- manglende farveindhold (men det er jo også et problem med sparepærer)
- tab af farveindhold og lystyrke efter kort tids brug.

Fordelen er naturligvis virkningsgrad.

Ja præcis også det jeg har med i mine overvejelser, plus at det jo giver en lidt bedre brandsikkerhed når lyskilden ikke bliver så varm som halogenerne gør !

Jeg ville også gerne vælge den mest fremtids sikrede løsning, men det kan jo godt være at man med nye LED'er også vælger at køre videre med GU10 fatning...

hej
jeg har lige sat 10 spot op i et køkkent med dioder i der er 3 dioder i hver spots som bruger 3 w
og det giver et fint lys så brug i bare dioder til jeres projekt
hilsen anders
Skrevet af anderswitt på 10 dec 2009 21:26
hej
jeg har lige sat 10 spot op i et køkkent med dioder i der er 3 dioder i hver spots som bruger 3 w
og det giver et fint lys så brug i bare dioder til jeres projekt
hilsen anders

Har du et link? er det indbygnings spots eller påbygnings spots du har brugt? og er det 12 eller 230 volt ?
ja det er 230v gu10 spot som sidder indbygget i loftpladderne og sidder i isulering og jeg fik dem fra www.greenline.dk og det var både spot og diode pærer kabel og stikk. fik dem uden 20w gu 10 pære

----------------------------------------Super Lucienne GU10 , 83 mm

For 220 volt GU10
Katnr.11886
Varenr. 11886

Pris ekskl. moms kr.: 169,00
GU10 Led 3x1W 60Gr Varm hvid

Levetid over 20.000 timer
Katnr.12718
Varenr. 12718

Pris ekskl. moms kr.: 219,00

----------------------------------------
 Følg tråden