Udendørsantenne

Hey

Vi modtager i dag tv-signal med en indendørs antenne og digital receiver til 400 kr fra onkel Harald. Vi kan se de 4 kanaler, men vi mister signalet meget ofte. Det er skideirriterende og min viv r konstant efter mig.

Vi vil helst ikke betale for de der pakker fra Viasat, Boxer osv., selvom der kører kanontilbud i øjeblikket.

Jeg har tænkt mig at prøve med en udendørsantenne på nub digitale receiver (kan ikke huske om det mpeg2 eller 4, men hvis det er 4, kan j vel også tage de nye dr-kanaler?),. Kan nogle anbefale en god en og billig en; helst lille og anonym, da den skal sidde ud ved terassen i max 3 m højde. hvordan er det med montage? tænkte på at vind og vejr kan jo godt genere/flytte den?


kh. hilsen Mr. GDS 0
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sålænge et signal er jordbaseret ( ikke sattelit ) vil den højest mulige pladsering være den bedste mulighed for et godt signal, så det bedste er at få antennen op på tagryggen.

V.h.  Håndværkeren
jeg tænkte på vil en antenne forstærker ikke være den rigtige løsning i dette tilfælde ? hvis det bare er signalet der skal gøres kraftigere. den kan du jo så bare sætte på foran din receiwer.
ved det ikke med 100 procent sikkerhed. men kunne da forestille mig at det ville hjælpe dig.
En antenneforstærker på den indendørs antenne?


kh. hilsen Mr. GDS 0
En inden dørs antenne er typisk aktiv med en aldeles arrig forstærker indbygget.
Der er ikke mange inden dørs antenner der har en naturlig gain på mere end 3-6 dB. en traditionel uden dørs antenne har vel et gain der starter ved 6dB og fortsætter så op til 18-19dB uden at være kreativ. der til skal man medregne at vægene i et hus dæmper signalet en hel del.

en stue antenne sælges ofte med lovning om mindst 26dB gain. så kan man jo godt se hvor det kommer fra.

Løsningen må være en udendørs antenne. og ikke nødvendigtvist med forstærker. en forstærker gør i princippet ikke noget godt for signalet. typisk forringer den kvaliteten og forøger mængden af signalet.

en almindelig antenne lagt på loftet og drejet rigtigt ind kan også være løsningen. Specielt i Gentofte.

Jacob
Sæt en UHF antenne eller en DVB antenne med forstærker på din facade eller tag eller loft så højt som muligt. Retningen afhænger af hvor du bor (se på dr.dk). Jeg har en gammel UHF antenne på loftet og har set digitalt tv i et år, nægter også at betale (ud over licens) for at se tv og jeg ser alle de danske samt flere svenske så jeg er godt tilfreds.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis