El-motorvarmer fra biltema?

Hej alle. Frosten i morgen fik mig til at tænke på en el-varmer til bilen.

Er der nogen der har erfaring med El-motorvarmer fra Biltema?



http://www.biltema.dk/carparts/carp...SecId=1278

Så vidt jeg kan se er det en model til slange-montering, det gør det jo nemt. men min bil er ikke på oversigten (skoda fabia 1.4 TDI) Men til slange montering er det vel hip som hap med model-specifik el-varmer..

Hvor er det bedst at placere sådan en i kredsløbet? Der skal jo gerne være vand nok den kan varme.

Generelt har jeg gode erfaringer med Biltema's grej kontra prisen.

Mvh Rasmus
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den er ikke til slangemontering , hvis du åbner den manual der er på deres hjemmeside kan du se hvor og hvordan den skal sættes ind i et hul i motorblokken der er forberedt til det på de fors modeller
Jeg har før monteret den slags, og der tager man en af frostpropperne ud, og monteret motorvarmeren der.
Den store effekt, syntes jeg dog ikke det har, så jeg har monteret oliefyr i begge biler nu, det virker tilgengæld, også i kabinen

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Hej
En 500 W "dyppekoger" blokvarmer giver en temperatur stining på 20 Gr. i 10 Liter vand på 1 time. Det er ikke så meget indrømmet, men for det første skal de normalt være tændt i 2 timer og det gir så 40 Gr. for det andet er der MEGET forskel på om en motor er minus 10 Gr. eller den er plus 30 Gr. - ikke sandt.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak for svarene . Det lyder ikke til at det er det jeg leder efter så. Synes det er meget at have dyppekogeren kørende den halve nat for at bilen bliver varm. Et fyr ville jo være toppen, men de er sgu dyre synes jeg. Min Fabia er en 1.4 TDI fra 07, 85.000km.

Hvad findes der af fyr til min bil? WEBASTO termotop C? Måske jeg skulle gå på jagt på ebay i tyskland.
Annonce
Hej
Skal du have noget der duer skal du regne med min. 5000Kr. + montering for et brugt Eberspächer eller Webasto fyr - pas på hvis du køber brugt !
En ny styreenhed til de to ovennævnte koster ca. 1500 Kr sååå
El varmeren er jo beregnet til at "lune" motoren ikke til at holde den på drifttemp.
Man bruger blot et kontakt ur - og normal drifttid regnes til ca. 2 timer -  i øvrigt findes der også en varmeblæser til samme system som varme i kabinen - hele det system fås for ca. 2 til 3000 kr. og det er en hel del billigere end et "rigtigt" fyr men det kan jo kun bruges der hvor der er adgang til strøm - normalt hjemme hos en selv men det er jo også den koldeste del af døgnet så hvorfor ikke ?
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hmm, en motorvarmer på 500w a 2 timer hver nat i det kolde halvår, plus en el-blæser til kabinen af ??? watt..
For det dobbelte, får du er olie/benzin fyr, og tilmed en hyggelig lørdag eftermiddag med at monterer det, hvilket ikke er svært.
Men korrekt, pas meget på med at købe brugt, jeg har lige måtte skifte vandpumpen på mit ene fyr, det kostede 1800,- i materialer.
Jeg kan se du har diesel bil, den er rigtig glad for at starte med varmet motor, kontra kold eller lunken, og så er det fedt at se alle på parkeringspladsen stå og skrabe is, og man selv tager jakken af og sætter sig ind i en varm bil efter arbejde ;-)
Jeg vil aldrig eje en bil (og slet ikke diesel bil) uden oliefyr mere, det er simpelthen en del af prisen når der skal købes ny bil.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Hej
I øvrigt er det jo sådan at et fyr brænder diselolie og det er jo heller ikke gratis - bruger ca. 1/2 L. pr. time - FunMan husk lige at for at type godkendelsen på et fyr gælder skal det monteres på et af importøren autoriseret værksted - ellers skal køretøjet fremstilles til syn efter monteringen (grundet indgreb i brændstofsystem ) Ved nye fyr er det sådan at forhandleren udfylder garantibeviset og sender en kopi til importøren der efterfølgende aktiverer garantien.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn. Jeg er godt nok aldrig blevet spurgt om nogen godkendelse i en synshal, men det er da ikke utækeligt en sådan regler er til. M.ht. garantien, så er der, som med alt andet, garanti fra købsdatoen, hvad sælger så oplyser hvem, er mig som kunde ligegyldigt, så den forstår jeg ikke lige meningen med at du bringer på banen.
Fyret, kan du købe på diverse webshops rundt om i verdenen, og jeg tvivler på importør, og/eller producent ved hvem de sælges til.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Selvfølgelig bruger det diesel, det er oliefyr.
Mine er begge webasto, og det nyeste af dem (som jeg har data på) er opgivet til et forbrug på 0.12 Liter pr. time., et strøm forbrug på 22 watt.
Det "gamle" af dem, er større i dimentionen, men jeg har ikke data på det, så det ved jeg ikke hvad forbrug det har.
Jeg ved godt der findes mange andre mærker, og også andre modeller end dem jeg har, men ½ liter i timen, er vel også billigt, taget i betragtning af den slidtage man sparer på motoren, for ikke at snakke om den tid det tager at skrape is af.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis