El-motorvarmer fra biltema?

Hej alle. Frosten i morgen fik mig til at tænke på en el-varmer til bilen.

Er der nogen der har erfaring med El-motorvarmer fra Biltema?

http://www.biltema.dk/carparts/carp...SecId=1278

Så vidt jeg kan se er det en model til slange-montering, det gør det jo nemt. men min bil er ikke på oversigten (skoda fabia 1.4 TDI) Men til slange montering er det vel hip som hap med model-specifik el-varmer..

Hvor er det bedst at placere sådan en i kredsløbet? Der skal jo gerne være vand nok den kan varme.

Generelt har jeg gode erfaringer med Biltema's grej kontra prisen.

Mvh Rasmus
Hej alle. Frosten i morgen fik mig til at tænke på... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sådan at de opgivelser på brændstofforbgug er målt ved laveste varmeafgivelse,
Hvis du regner lidt på det så prøv at frembringe min 4000 W ved det forbrug som du skriver - kan man det ????
Garantien  på "nye" fyr dækker fabrikations og matrialefejl og ikke andet --den Danske Købelov omhandler ting der er købt her i DK og ikke ting der er købt andre steder og "bevisbyrden" ligger hos køber plus de problemer du kan få med hensyn til "Hvem" skal udføre reperationen samtidig ser jeg på mit arbejde utallige fejl der skyldes forkert montering og de er naturligvis  I K K E  dækket af en event. garanti.
Hilsner fra Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Nu er mit fyr (det med data) godt nok kun på 2200 W og jeg tror altså ikke de opgiver minimum forbrug, da fyret enten bruger, eller ikke bruger diesel, så undskyld jeg spørger, men hvor kommer du frem til de tal du nævner ? Ingen af de tal du har nævnt, kan jeg genkende fra de data jeg har på mit fyr. Det varmer fint en 2,3 Liters Turbo Diesel motor og hele kabine og varerum på min Mercedes V230, så et 4000 w, må da være til at lastbil, eller ?
Mht. garantien, så gælder det jo alt, ikke specifikt for fyr til bilen, det gælder sågar også for el-motorvarmer fra Bilteme, som også kan købes i Sverige, det er jeg ret sikker på flertallet ved.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Nu kan jeg jo  IKKE vide hvilket fyr du har men både Webasto Thermotop T og Eberspächer D4W-SC yder som min. 4000 W.  begge typer er vandvarmere hvorimod dit fyr efter ydelsen at dømme hvis det er et Webasto nok er et luftfyr.
De to typer jeg nævner har det  af mig opgivne forbrug ved max. ydelse i en time  UDEN at fyrene får lov til at regulere ned ,som de jo normalt ellers gør hvad du helt sikkert ved alt om  !- med hensyn til Biltema er det jo også representeret i Danmark og derfor også omfattet af dansk lov - i øvrigt var det jo for at  HJÆLPE  &  OPLYSE  jeg skrev mit indlæg og  IKKE for at diskutere Dansk Købelov med dig  såååå !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
HeHe det var bestemt heller ikke for at diskuterer købelov med dig, men nu var det dig selv der pragte det på banen, og jeg pointerede bare at det jo galt alle varer, netop fordi jeg syntes det fjernede sig fra emnet.
Jeg kender heller ikke data på andre fyr end det ene af mine, derfor spurgte jeg ind til det.
Mit er et webasto, model syntes jeg ikke at kunne se i databladet, men det er vandvarmene, som jeg skrev tidligere, var det rimeligt dyrt at få en ny vandpumpe til det.
Jeg vil også bare hjælpe, ved at påpege fordelene ved et fyr, kontra en dypkoger og en varmeblæser, og håber da at trådstarter og andre kan bruge de synspukter og problemstilliger vi har være omkring, bla. det med godkendelse, den har jeg ikke hørt om før, men lyttter med interesse, da det helt sikkert ikke er sidste biler jeg har, som jeg monterer fyr i.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis