Hvilken vvs-stump er dette?

Hej alle,

Jeg har en rigtig træls piven fra kælderen hvor al vvs'en sidder. Har efterhånden fået kredset min frem til at det er den dims på billedet der larmer, en lille fyr der ser ud til at sikre der ikke bliver sendt for varmt vand retur. Det resulterer i følgende spørgsmål:
Hvad hedder den og hvad gør den helt præcis?
Kan den skilles ad og fixes, eller skal den skiftes?

På forhånd tak!

Peace through superior firepower.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da godt nok træls... håber der kommer en kyndig VVS´er med et bud... har du prøvet at motionere håndtaget vildt og voldsomt... evt. givet den en med en (blød) hammer...  Ja, jeg ved det, men det ville jeg starte med....

Med den signatur du har, skulle du måske vælge at skyde den....... Undskyld.... kunne ikke lade være...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Differenstryk-flowregulatorer !!! Så for pokker... kan man få den i guld?

Bare pga. navnet må man da næsten eje sådan én.

Godt at der er nogen der kender de rigtige navne på tingene... så kan den vel bare skiftes ud og så forsvinder lyden...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

@jbr: ja jeg kan da prøve at true den, og se om den makker ret

@Tomsendk: tak, det var lige det jeg ledte efter. Ved du om det er almindeligt at de piver, og kan det i så fald fixes? Umiddelbart koster den nemlig spidsen af en jetjager.

Har jo indsnævret problemet ved at rykke lidt i de forskellige håndtag, men det udelukker ikke fuldstændigt at lyden kommer fra noget andet.

Peace through superior firepower.

bare bind rockwool om bandittet og lad som ingenting når smeden kommer
Jeg troede det var tømmeren der truede skruerne når de ikke ville sidde fast. Nå ikke mere småsnak, alle automatiske ventiler vil give lyd fra sig. og problemet, med støj ses oftere på fjernvarmeanlæg. Husk på at det er nogle seriøse pumper, der sidder på varme værket. Men de bør da ikke pibe.
Håber du har fået styr på det her i 2017

ringhorn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis