Maling på kalket vægge

Hejsa

I min garage (værksted der er dobbelt muret med hulrum er jeg ved at dele garagen op i 2 så bilen holder ri den ene ende og i den anden ende er "mit allerhelligste"
Væggene er indvendigt pudset med ca. 5 mm lag mørtel og efterfølgende kalket hvidt for mange år side.
Jeg ville gerne have det frisket op og malet, men ved ikke umiddelbart om maling og kalkede vægge spiller sammen. Jeg kunne selvfølgelig bare kalke det igen, men har ikke erfaring i dette, samt er lidt træt af at det smitter af på tøj m.m. hvis man gnider sig op ad det.
Kan man evt. børste det værste kalk af først, derpå grunde og så male?

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan male det med KEIM. En silikatbaseret maling som "forstener" med det organiske underlag. I dit tilfælde mørtel.
Det er dyrt, men det er også det bedste du kan få.
Det har den fantastiske egenskab at den standser udefrakommende fugt, men lader samtidig væggen ånde. så fugt indefra ledes ud. www.Keim.dk
Det ligger i hedehusene
Under alle omstændigheder vil det være bedst at få så meget gammelt kalk af som muligt. Også selvom det vil svine en del.

Derefter vil jeg anbefale en forankningsgrunder - specielt til sugende mineralske overfalder. Som vil "binde" kalken så der kan males overpå. Har haft god erfaring med sigma murmaling.

Husk: Rigeligt med ølpauser.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også