Gipsplader, armeret eller uarmeret

Howdy...

Hos eTømmer kan man købe 2 forskellige typer gipsplader; uarmeret og armeret. Er der nogle der kan forklare mig forskellen? Og ligeledes om pladerne er med forsænket langkant?


Hvad med prisen? Jeg synes det er billigt + at jeg bor i København = gratis levering


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Men ikke de mener at pladerne der er armeret, er godkendte fiberarmeret gipsplader.

Dette kræves for at opfylde brandkravene.

De "uarmeret" gipsplader er GDS pladerne, hvilket ikke må benyttes til flader der skal opfylde et brandkrav.

Forsænkede langkanter = spartel kanter

Skal det spartles til en glat plade, skal der være spartel kanter, plader til 1 lag samt til underliggende konstruktioner behøver ikke at have disse spartel kanter.
Hej

Man kan faktisk få gipsplader med både forsænkede kort- & langkanter i dag, hvilket er en stor fordel.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar...

Det med forsænkede kortkanter... ja det var da også på tide, det er jo lidt pjattet at man laver et loft hvoraf halvdelen af kanterne ikke har været forsænkede og derved ikke kan sidde den lovmæssige gipsbånd.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
køb dine gips plader på e-trælasten det er en del billigere vis du skal bruge mange. det koster godt nok 300 kr i fragt men det har du allerede sparet vis du køber 14 plader.

 Vestfyns betonboring

Det er ikke specielt billigt.

16 x Gipsplade 1200X2400
5 x primær profil
10 x monterings profil SK25/85

Hos e-trælasten koster det 2992 kr og hos eTømmer 1993 kr

1000 kr er da også penge

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ja det kan jeg godt se så. men vis du skulle bruge en masse 90 cm gips plader så de billige med dem.

 Vestfyns betonboring

Janus, nu ved jeg ikke hvad det er for en primær profil du omtaler, men e-Trælasten har da det sæt du omtaler til 2164.- incl fragt - og levering.

16 GDS gipsplader 120x240
10 monteringsprofiler sk25/85
5 primære profiler: Gipsstolpe 95 mm på 3,6 meter

jeg vil nu også sige de er billige, men det skiller jo ved de primære profiler du taler om...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også