Hvilken styrke og spredning på LED spot til køkken

Hey,

Vi er ved at skal have monteret spots i vores nye køkken, og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål omkring lamperne.

For det første så er vores køkken ca. 16 kvm og relativt kvadratisk. Til dette har vi planlagt 9 spots, men hvilken spredning samt styrke bør man anvende til sådan et rum?
Der kommer separate LED strips under skabene også.

Hvis der er nogen der evt. kan anbefale nogen som er godkendt til montering i isolering (F-hat) og samtidig dæmpbare, så vil det være perfekt.

På forhånd mange tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For en god ordens skyld så kan jeg sige at vi har kig på disse:

http://www.lite-house.dk/shop/f-hat-down-rund-4924p.html

Det er med Edison LED, og kun 40 graders spredning. Jeg er lidt nærvøs for om det er for lidt.
Har du monteret dine LED strips ? Går selv med sådanne i tankerne, men det er svært at få en demo af dem, så er lidt nervøs for lyset..
Nej ikke endnu, køkkenet bliver først monteret efter spots er sat i, og loft + vægge er klar med glasfilt. Jeg har vist bare valgt at tage en chance med dem
Hej Mickii

Vores erfaring er at du nok skal op over 60° i lysspredning når vi taler om almindelig grundbelysning. Lysfordelingen i LED-lyskilder er typisk mere ensartet i lyskeglen, end man ser ved halogenerne, som har et fokuspunkt, og en stor spredning med ikke så meget lys.
Antallet af spot skulle jeg mene var nok. Jeg tror ikke i kommer til at mangle lys, men opfattelsen af lys er subjektiv, så din opfattelse kan sagtens være en anden end min

Per Løfqvist

Teknisk salg og support

[email protected]
www.led-online.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis