Udluftningsventil/krumtapsventil

Hej.

Nu tror jeg sørme, at jeg omsider har fundet fejlen til at min ford e 1,8 ikke kører ordentligt. Jeg har jo skrevet en del om at den hakkede i det! En godt råd jeg fik fra en som arbejder hos ford, var at han mente bestemt, hvis jeg skiftede ventilen/slange der justere over og undertrykket til krumtapshuset så ville mit problem være løst. Jeg har endnu ikke fået ventil, men når jeg holder en finger for vacumslangen til ventilen. Så kører motoren bare helt jævnt, Sætter jeg slangen på igen så ruller motoren op og ned i omd. 

Ktm har du en mening om dette..
MVH
Alte

<p>&#160;</p>
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ventilen tog desværre ikke min bils hakken, men den tog problemet med, at køre op og ned i omd, når den kørte i tomgang.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Hovsa, jeg så ikke at jeg var blevet "ringet op"!

Jeg mener vi har været igennem det med tændrørene? Men ellers kan jeg sige, at jeg har fået fjerne mine de sidste tilsvarende udsættere, ved at kaste mine ellers nye tændrør i jernspanden og skifte til et andet mærke.
Er tanddkabler og al den slags OK?
Er du HELT sikker på, at der ikke er utæthed i nogle af slangerne til luft og wacuum på motoren, ikke mindst fra luftmængdemåleren til spjældhuset/inds.manifolden?

Med venlig hilsen
ktm

hvilken mærke tændrør har du købt ktm? jeg tror jeg har givet op i forhold til at den hakker, men som du nævner så tror jeg at jeg skal til at starte et helt andet sted. Nemlig det med at undesøge om, stel og plus har ordentlig forbindelse hele vejen rundt i bilen for det mærkes jo stadig, som om at den mangler tænding en gang imellem. Min dreng er ved at læse til noget drift styring omkring en bil. De har fået fortalt, at koblingen godt kunne lave noget der ligner tændingsproblemer, men det tror jeg nu ikke på, hvad mener du ktm.
MVH
alte

<p>&#160;</p>
Den med koblingen ligger ikke lige for i min forestillingsverden! :-)
Hvis jeg skal prøve at følge den tanke, må det være de biler, som har indbygget en føler i svinghjulet, hvorpå koblingen er spændt. Måske noget her er blandet sammen. Men absolut ikke selve koblingen.

Nu kan jeg ikke længere huske hvilke tændrør det var jeg hverken havde eller har.
De defekte købte jeg ved Thansen og fandt siden ud af sammen med en iøvrigt meget kompetent gut på deres indkøbscenter, at de simpelthen havde en fejl i deres katalog over tændrør til Ford. Det havde jeg selv fundet ud af og meddelt dem, hvilket de, uden vrøvl, indrømmede og jeg kunne blot få mine rør byttet. Det var jeg så for doven til!
Dem jeg kører med købte jeg ved Mekonomen og de virker upåklageligt, og mit huggeri er væk igen.

Med venlig hilsen
ktm

De tændrør jeg kører med nu er købt ved mekonomen. Jeg har måske spændt dem for hårdt første gang, men de er jo dyre så man køber jo lige nogle nye. Derudover har jeg jo nogle andre at bytte med, så man burde jo nok kunne finde fire rør der kunne køre.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis