PU skum og vand

Mig bekendt er PU skum og vand to ting der ikke bør kombineres. Men PU Montageskum kan åbenbart bruges til at tætne kloakrør med.

Betyder det at netop denne skum kan tåle vand (og kan holde det væk), eller betyder det at jeg ikke aner hvad de mener?

Er det noget jeg kan bruge til at tætne steder, som er for uregelmæssige og store til sædvanlige løsninger med fugemasse og bagstopper?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg bruger PU montageskum har jeg altid skumdåsen i den ene hånd og en forstøverflaske fyldt med vand i den anden.
Først skummet derhen hvor det skal være, derefter et strint med vandspray. Vandet får PU-skummet til at skumme meget bedre op og det hærder hurtigere og mere ensartet.
Så deeeet...

Bent.
Mig bekendt er det ikke fordi PU Skum disintegrerer ved kontakt med vand. Så du kan godt bruge det til kloakker.
Det bunder nok nærmere i, at PU Skum kan til en grad suge vand. Så hvis det bruges f.eks i forbindelse med en tagkonstruktion, kan det medføre fugt i konstruktionen.
Ah, OK. Ja så er det jo fint i forbindelse med kloak. Tak for det. (Det er netop til at holde grundvand ude af kloak-anlægget.)

Et gammel eternit-tag over brændeskuret og den slags kan vel også tætnes, så længe skummet er på eternitten, og ikke træværk. Mon ikke? (Nu jeg har gang i dåsen, og formodentlig har 90% tilbage.)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis