filt på murvægge?

Jeg er ved at pille tapet ned i et værelse + køkken, da jeg gerne vil have filt op i stedet. Væggene er murvægge (pudsede). Kunne godt tænke mig selv at prøve at filte det, men vil jo lige være helt sikker inden.

Skal der hjørnebeskyttere på væggenes hjørner, eller sætter man bare filten op til hjørnet?

Jeg går ud fra, at jeg skal spartle væggene - altså ikke fuldspartle........

 

Jeg er ved at pille tapet ned i et værelse +... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En lammeskindsrulle giver en struktur i malingen der er meget lig strukturen i filten. Det er selvfølgelig rigtigt at filten på lofter har en smule armerende virkning, men hvis det er lavet med papirstrimmel og efter bogen, skulle det ikke være noget problem at undvære filten.

Mvh
Ole

Ole
smag og behag, jeg ville ikee undvære filten på mine vægge og lofter :-) måske fordi jeg er maler, jeg ved det ikke :-)

www.holstedmalerfirma.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ang. de hjørnebeskyttere, hvordan klipper/skærer man dem over i ønsket længde? Går allerede ud fra, at det er med en speciel saks eller sav, der koster en halv bondegård

 

En lille pladesaks bruger jeg. Men jeg vil næsten tro at du kan bruge en god skævbidder.
Eller den trælse, op i skruestikken og så en nedstryger.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også