Walkie Talkie som babyalarm - FARLIGT??

Hej Alle

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum, men kunne ikke lige finde et forum der passede perfekt på denne tråd.

Jeg får snart min førstefødte til verden og i den forbindelse skal man jo anskaffe sig en masse ting inkl. babyalarm. Her er så spørgsmålet, om man kan bruge walkie talki's som babyalarm.

Vi bor på en gård og det er planen at moderen skal arbejde nede i stalden fra tid til anden og derfor vil en babyalarm med en stor rækkevidde være et stort plus. Det har walkie talkier fra harald nyborg jo - 8 km, men udsender de skadelige stråler, som de jo skriver nogle steder på nettet?

Mange anvender dem tilsyneladende, men hvis de er skadelige, så har jeg da ikke lyst til at udsætte mit for dette.

Håber nogen kan hjælpe?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dan yh

jeg ved ikke om de er farlige men der kan også være et problem hvis det er andre ( inden for de 8 km ) der har den samme :-D

så kan man komme til at løbe på til barnet flere gange og tro der er noget men det er et helt andet sted der er noget galt ;-)

men så vidt jeg ved skulle de ikke være farlige ( de sender jo radio bølge som radioen og mobilen gør )

jeg ville dog ikke placere den lige ved barnet hovede :-D

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Vi brugte walkie-talkies ved vores barn uden problemer - han er 3 nu, og lader ikke til at have taget skade. Men vær obs på rækkevidden. Vores sagde 5 km, men i praxis er det ikke mere en 400-500 meter ...

/Thomas
Vi bruger selv sådan en, og hvis der er en anden i nærheden, er det "bare" at skifte kanal, så får du kun dine egne opkald.

Jeg tror ikke at der er meget forskel på strålingen fra dem og de dyrer baby alarmer.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

rækkevide 8 km. det er afhængie af terænforholdet og bygninger der er afgørlse
hvor langt den rækker.
jeg har prønet at få fat på en der er ca.12-15 km væk.!
når det mugligheden lå der.!
med pmr.radio af de gode af slagsen "proff udgaver".?
det er bedre med digital baby alarm. ellers kan de høres fra radioscanner.!?
Annonce
Tak for respons...

Jeg tager det i betragtning og så må vi se, hvad vi finder på.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Måske kunne man bare rulle barnevognen med ned til stalden... så sparer du den alarm

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Sig mig Jan, har du ikke et projekt igang, som du skal se på??

Med venlig hilsen
ktm

 

EMF strålingen skal du ikke bekymre dig om. Den sender i øvrigt også kun når barnet skriger.

Vi bruger selv walkier fra CBRA model Z001. Det fungerer fint. I forhold til babyalarmen har de dog en ulempe. En babyalarm holder hele tiden øje med om der er forbindelse og du får en melding, hvis senderen løber tør for strøm. Det gør walkierne ikke. Husk at skrue helt ned for lyden på den walkie du bruger som sender. Så er det kun dig der hører diverse forstyrelser.

Den lydaktiverede sendefunktion du bruger på den walkie babyen har, skal skrues helt op på vores. Stadig skal der et lidt højere niveau til end ved en babyalarm. Men det er ikke noget problem. Hvis han bare pludrer lidt, så hører vi det ikke. Kun hvis han virkelig vil noget.
ktm... jo da, men det er blevet -5 graders frost i min udendørs garage... så jeg venter lige et par dage...

Godt det kun er bil nr. 2.... men vi mangler den godt nok

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis