digital modtager

Jeg har skiftet til  digital modtager og det fungerer også perfekt,
men hvorfor kan jeg ikke modtage digital radio ? Der er omskifter
på fjernbetjening , tv-radio.
Jeg modtager fint  kanaler på min dab radio så signalet er der
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har sikkert købt en digital modtager til tv. Den arbejder efter en standard, der hedder DVB-T (mpeg2 eller mpeg4). Der sendes ikke DVB-T radio i Danmark (så vidt jeg ved). DAB er noget helt andet, som du modtager på din DAB-radio. Begge de omtalte radiosignaler er digitale, men de er altså ikke ens. DAB sendes kun i ganske få lande. Jeg mener det er UK, NL, DK og nogle enkelte mere. Jeg håber ikke, sælgeren har sagt, at du kan modtage radio via DVB-T.

Bent-D-J

Jeg har taget Norsk radio på min DVB-T. modtager og Holansk radio da jeg var heldig at tage dem her i somers. Der sendes ikke radio her i dk på DVB-T
Sverige sender også radio på dvb-t men dvb-t er ikke specielt velegnet til radio og det er kun et suplement til DAB nettet. jeg læste lige en meddelse at alle eu lande har valgt DAB+ som den kommende radio form med undtagelse ar Frankrig som har valgt en koreansk tv standart at sende tv på. FLOT.

Jacob
Hej alle

Tak for svar
Det har dog ikke rigtig løst mit problem og det kan måske heller ikke løses som jeg troede, men det det var da nærligende at regne med at når der nu er omskifter til tv og radio at man så kunde få glæde af det.
Måske kan man tvinge søgefunktionen til at søge på de frekvenser som dab sendes på, men jeg kender ikke disse måske nogen kender frekvensområde ?
DAB og DVB-t ligner ikke helt hinanden. så derfor kan en modtager der kan det ene ikke det andet vedmindre den er beregnet til det. det er altså ikke en Gratis feature at tilføje for fabrikanten.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis