Feedback på min hjemmeside


Lige for at pointere det, denne tråd er IKKE reklame for mit firma, men kunne godt bruge lidt feedback på nogle sider jeg er ved at lave.

Bryder den dog alligevel reglerne for forummet, så må Admin lige slette den.

Jeg ville godt udbyde vores kompetence områder, og dermed har jeg valgt at gå lidt dybere ind i hvordan tingene bliver lavet, jeg er dog ikke den helt store skribent, så gode forslag til teksten modtages gerne.

Til at starte med lavet her jeg lavet 2 sider, ved ny 1.sal og renovering af eksisterende 1.sal, og vil da lige hører folks mening inden jeg går i krig med flere sider.

Sider kan ses her på nedenstående links, hvis nogen har lyst til at kigge dem igennem, og lige komme med lidt ris - ros til siderne...

Udnyt tagetagen

Ny 1 sal på huset

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser skide lækkert og inspirerende ud.
Man kan jo helt svømme hen i mindelser og drømmerier!
Det må være guf for enhver, der pusler med tanker om udvidelser. 
Jeg ved, at det er et kæmpe, kæmpe stort arbejde at sætte sådan en gennemgang op, idet jeg nogle gange har lavet noget tilsvarende bare med noget bilværk.
Jeg får ikke lavet ret meget af det!
Flot, flot, flot.

Det var så ros

Der er så lidt jeg vil påpege, når du nu selv udfritter.
Personligt kan jeg bedre lide, at teksterne står under billederne, men jeg kan godt følge, at du sikkert mener, at man først kommer til teksten, når man scroller ned over siden, og så bagefter ser skilderierne.
På billederne af tagstenslægningen, er der en god, uddybende tekst til det første billede, men var det en ide af lave blot en meget kort tekst under  hver af de følgende billeder, f.eks. Taglægning? så læseren ved, at det billede hører til den indledende tekst?
Skulle man indsætte et lille, skematisk billede af et spær, hvor man lige viser, hvad de forskellige elementer af et spær hedder, f.eks. spærfod, trempel? og det samme med andre grundliggende konstruktionsdetaljer. F.eks. har jeg hørt nogle kalde en indvendige vinkel med loft til kip for en "dome", men ved ikke om det har noget på sig.
Jeg tror det vil få folk til at føle sig lidt mere "klædt på" i stedet for at sidde tilbage med en mere usikker fornemmelse.
Måske er det bare mig, der er sær!?
Og så den sædvanlige med slå-, stave- og kommafejl
Der bør læses grundig korrektur, ikke fordi der er meningsforstyrrende fejl, men der er alle de sjuskefejl, som der også er i mine forskellige epistler. Forskellen er bare, at din tekst skal repræsentere dig og dit firma, hvor min tekst bare er det, hvor flertallet blot vånder sig over at nu er jeg på færde igen med mit vås, og ikke har behov for at læse det.
Dine læsere skal ikke koncentrere sig om sjuskefejl, men om budskabet, du vil ud med.!

Hold fast i, at jeg synes det er skide godt!!
Det er lige skoleeksempel på det, vi skulle have langt mere af under "Galleri" her på siden, hvor jeg i øvrigt har bidraget med intet!

Med venlig hilsen
ktm

 

Takker...

Teksterne kan sagtens flyttes til under billederne, og kan godt forstå pointen med lidt mere tekst mellem billederne.

Angående en mere uddybende forklaring på tagets opbygning, så har jeg allerede overvejet det, men ville lave en underside om det, altså en side om selve tagets opbygning, så samme side kunne benytte fra flere undersider.

Blev også lige lovlig sent jeg besluttede at lave den side, så evt. slå og stavefejl er nok forekommet ja... , men skal nok lige få dem rettet til, og læst det lidt mere kritisk igennem.

Men lyder godt det virker efter hensigten, det er netop inspirationen jeg satsede på, også vil jeg løbende uddybe flere af områderne.

Ja, det ville være nice for os alle, at der kom lidt mere gang i Galleri delen her på sitet, det er altid spændende at følge byggeprojekter, og personligt bliver jeg da også tit inspireret af at se andres arbejde, men får tit lige et par andre vinkler på løsningerne, ved at kigge andre over skulderen.

Pga. en lidt lang dag i går, blev det dog ikke til mange timers søvn, så må nok hellere vente til jeg er lidt mere "vågen" med at få fyldt mere tekst på siderne....
fine billedserier , og bortset fra et par stavefejl, helt fint,

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Takker.

Ja, må lige få den rendt igennem med en stave kontrol...
Så fik forsiden også lige en opfriskning, så flere af vores kompetence områder kom helt frem til forsiden, men ved ikke om jeg skal rykke rammerene lidt fra hinanden, vil heller ikke have at forsiden virker alt for lang og tung af få scroolet igennem.... ?

Hvad vil i foretrække ?

En opfrisket forsiden hos tømreren.
Annonce
Jeg synes det er en god forside, der straks informerer uden at blive for selvhøjtidelig.
Jeg ser ingen grund til at rykke rammerne.
Laver I ikke alm. spjæld? Det fremgår ikke rigtigt.
Når du bruger firmanavnet Koluda byg, ville jeg i dit sted skrive det Koluda Byg, altså byg med stort B. Jeg synes det kan virke forvirrende i teksten når det er med lille b.
Jeg ved ikke om det er ændret i senere retskrivning, men når man henvender sig folk med i og jer, har jeg lært at så skal det skrives med stort I og med stort J i Jer og Jeres, men jeg er ikke længere sikker. Der ændres jo så meget mellem år og dag.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo, selvfølgelig laver vi også alm. spjæld, må jeg lige have tilføjet også.

Grunden til det skrives Koluda byg er at Koluda er mit efternavn og derfor skal staves med stort, hvorimod byg kun staves med stort hvis en sætning startes med det....

Selvom vi håndværkere ellers ikke ved så meget om retskrivning, så husker jeg dette fordi min logodesigner forklarede sammenhængen for mig, jeg menter nemlig ellers også at det skulle stå med stor B, men kunne godt se at logoét også tog sig bedst ud med lille d.

Siden er dog nu rettet lidt mere til, så ved ikke helt om den er den forside der er der nu, at du har set, har efterhånden rettet den til efter feedback på Amino en 3-4 gange, og syntes resultatet efterhånden er godt.

Men dog at få rettet topbilledet til en nyt, da jeg mener dette efterhånden trænger til en udskiftning.
Skrevet af Koludabyg på 12 dec 2009 21:59
Jo, selvfølgelig laver vi også alm. spjæld, må jeg lige have tilføjet også.

Grunden til det skrives Koluda byg er at Koluda er mit efternavn og derfor skal staves med stort, hvorimod byg kun staves med stort hvis en sætning startes med det....

KTM: Det er jeg slet ikke enig i. De fleste firmanavne, der består af 2 eller flere ord, skrives med stort begyndelsesbogstav i hvert ordm f.eks. Skælskør Bank osv. Men alene for at undgå at læseren skal kløjs i teksten, ville jeg lave det om!

Selvom vi håndværkere ellers ikke ved så meget om retskrivning, så husker jeg dette fordi min logodesigner forklarede sammenhængen for mig, jeg menter nemlig ellers også at det skulle stå med stor B, men kunne godt se at logoét også tog sig bedst ud med lille d.

KTM: Fordi han har en fin titel, er det jo slet ikke sikkert at han har ret. Sådan noget er set før!

Siden er dog nu rettet lidt mere til, så ved ikke helt om den er den forside der er der nu, at du har set, har efterhånden rettet den til efter feedback på Amino en 3-4 gange, og syntes resultatet efterhånden er godt.

KTM: Det synes jeg bestemt også. Rigtig mange af dine kolleger ville have god gavn af at præstere noget lignende, i stedet for de sædvanlige totalt intetsigende hjemmesider, der faktisk kun indeholder et telefonnummer og navn.

Men dog at få rettet topbilledet til en nyt, da jeg mener dette efterhånden trænger til en udskiftning.
 
KTM: Det kunne jo skiftes ud med jævne mellemrum? For alt i verden må det dog aldrig gøre siden urimelig langsom.



Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 12 dec 2009 22:56

Du har ret, det havde jeg slet ikke tænkt over.

Skrevet af ktm på 12 dec 2009 22:56


He he, nej det er jo set før.
Bare fordi der står noget fancy på visitkortet har man jo ikke nødvendigvis ret.....

Skrevet af ktm på 12 dec 2009 22:56


Ja, har godt nok mange kollegaer med hjemmesider, der VIRKELIG trænger til en opdatering.

Skrevet af ktm på 12 dec 2009 22:56


Jeg burde nok skifte det et par gange om året ja, men det er svært at vælge netop det billeder det skal erstattes med, jeg er lidt kritisk hvad det angår...

Siden vil ikke blive langsommere af det, jeg skal nok holde dem i rimelige størrelser og opløsninger.

Oplever du hjemmesiden som "lidt langsom" da... ?
Lige en bemærkning til navne-spørgsmålet: Jeg vil give ktm helt ret med hensyn til læsbarhed m.m. at det vil være en god ide at skrive "Koluda Byg", når navnet optræder i alm. tekst. Så mener jeg også at der er mere konsekvens, idet du jo i logoet udelukkende benytter små bogstaver.

I øvrigt mener jeg det er en rigtig flot hjemmeside du har fået banket sammen. Et eksempel til efterfølgelse for MANGE. Det er simpelthen en fornøjelse at se. Og med et meget højt informationsniveau, især efter dit seneste tiltag med renoverings-siderne.
Flotte billeder og sikkert noget der kan hjælpe mange husejere, der står overfor at skulle have foretaget sådanne arbejder.
Synes også at disse sider er helt ok, efter at der er kommet lidt tekst mellem billederne. Tjek lige stavningen igen ;-)

Keep up the good work!

MvH
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis