Elbagrude

Min elbagrude virker desværre ikke.

Jeg har målt at der er strøm i de ledninger som er monteret til elbagruden. Der er strøm i nogle af trådene på ruden, (har iøvrigt ikke kunnet konstatere at der er nogen bristede tråde) men der kommer ikke varme i dem alligevel. Heller ikke dem der ER strøm i.
Jeg har før set at selvom der ikke er strøm i et par tråde kan de resterende tråde godt virke alligevel.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse problemet.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er bristet et par tråde på ruden. Du må lokalisere bristerne og se om de er små. Er de det, kan du købe en strømførende lak i en lille flaske og "male" en forbindelse igen. Men det billigste er nok at køre ud til en ophugger og hente en bagrude til din Manta. De fåes for øvrigt hos Pilkinton som uoriginale i ny.

 

Hej Manta
Du skal finde dig en prøvelampe af den type med en pære i, og så skal du i gang omme bag i.
Tænd din elrude og sæt prøvelampens ledning til i den ene side af ruden - med spidsen af prøvelampen starter du nu i den modsatte side på en streng og følger den mod den modsatte side mens du måler på tråden med ca, et par centimeters afstand - lyset i prøvelampen skal falde i styrke efter hver flytning - hvis det ikke gør det eller du pludselig når et punkt hvor lyset forsvinder er tråden brudt lige bag der hvor du han lampen nu - sådan fortsætter du med alle trådene - kan du ikke finde stedet på en tråd så flyt den faste forbindelse over i den anden side og prøv så igen.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også