TELIA-erhverv er nogle amatører

Jeg kom desværre til at flytte mine erhversabbonementer på mobiltelefoner over til Telia Erhverv i sommer. Abbonementerne er med betaling af en fast pris hver måned, så der ikke kommer overraskelser.

Jeg små så nu desværre blank indrømme, at flytningen til Telia Erhverv er noget af det dummeste, jeg har gjort på dén front i lang tid - for de er ganske enkelt nogle frygtelige amatører.

Desværre kan vi ikke bruge telefonerne fra vores privatadresse på grund af dårlig dækning, og da min kone har termin og skal føde omkring nytår, er det jo egentlig temmelig upraktisk.

Jeg har - på grund af den ringe dækning - for flere måneder siden bedt dem om at gøre noget ved problemet, men da der ikke er sket noget som helst, har jeg opsagt abbonementerne fra juni næste år, hvor bindingsperioden ophører.

Kva den kommende fødsel, kunne jeg jo nu godt tænke mig at returnere tilbage til TDC i en h#%¤//& fart, så jeg ved, der er mobilsignal på matrikelnummeret, hvis min kone skulle risikere at være alene hjemme, når fødslen går i gang.

Derfor har jeg henvendt mig til Telia og bedt dem om - hurtigst muligt - at fakturere det resterende beløb på abbonementerne frem til juni 2010, så jeg kan komme videre i teksen og få et mobilselskab med ordentligt signal.

Men ikke fanden om de vil gøre det. Jeg skal partout blive hos Telia de næste knap 7 mdr. og løbende betale hver eneste måned for abbonementer, der i forvejen er opsagt.

Derfor har jeg telefonisk meddelt Telia, at de fra 1. februar 2010 ikke modtager en krone mere fra mig. Jeg har været fair og tilbudt dem at betale det fulde fastsatte beløb frem til næste sommer i eet hug - og når det ikke kan lade sig gøre, vil jeg da under ingen omstændigheder betale for noget, der ikke fungerer. Så må jeg bare tage den juridiske kamp efterfølgende.

Problemet er bare, at Telia pt. har fuld råderet over mine mobilnumre og ikke vil slippe dem - mobilnumre hvoraf jeg har haft det ene i mere end 12 år. Dem mister jeg desværre nu på grund af deres amatøragtige optræden. Det er sgu noget bøvl at få givet alle besked - og få lavet nye visitkort, nye klistermærker til bilen etc. etc.

Derfor synes jeg, at Telia Erhverv er nogle elendige amatører, der ud over at kunne stave til kundeservice ikke har det mindste begreb om, hvad det egentlig er. Og jeg vil derfor hermed benytte lejligheden til at advare jere alle mod Telia

Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene at amatøren er dig hvis du ikke har kontrolleret dels deres dæknings kort og dens at der faktisk er dækning hjemme hos dig.

Jeg har haft sonofon tdc og telia. og aldrig haft problemer med manglende dækning. pt. har jeg Telia men kunne måske godt finde på at skifte.

Jeg mener faktisk at det er dig der ejer telefon numrene. det er da værd at undersøge.

Jacob
Jeg har også lige skoddet dem...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af Jacob Antenne på 30 nov 2009 17:58
Jeg vil mene at amatøren er dig hvis du ikke har kontrolleret dels deres dæknings kort og dens at der faktisk er dækning hjemme hos dig.

Jeg har haft sonofon tdc og telia. og aldrig haft problemer med manglende dækning. pt. har jeg Telia men kunne måske godt finde på at skifte.

Jamen, godt for dig, at du har så god dækning lige netop der, hvor du altid er. Og ja, naturligvis er det mig selv, som er en amatør, for jeg kunne jo have sagt mig selv, at signalet fra Telia automatisk ville blive ringere og ringere i løbet efteråret efterhånden som bladene faldt af træerne.

For det er jo almen viden for enhver, at det er sådan med signaler - især dem fra Telia... Og så er det jo sådan med teleselskaber, at de - uanset hvor ringe deres signaler er - altid kan levere den bedste dækning.

Der er heller ikke grænser for, hvad jeg kan blive tilbudt af mobilt bredbånd fra udbydere, der kan se på deres dækningskort, at jeg kan få liiiiige hvad jeg vil have, men hvor deres dækning reelt ikke engang kan strækkes op på 10 Kb, hvis solen skinner og der er vindstille.

Mobilselskabernes markedsføring er generelt helt på linje med mange forsikringsselskaber - de lover guld og grøne skove, og når der er så er problemer, så er det bare synd. Ingen arme - ingen kage!

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Jammen holder de ikke hvad de lover dunker du dem i hovedet med jeres kontrakt. for så leverer de jo ikke det lovede.

Prøv lige at ringe til IT og telestyrelsen jeg er ret sikker på at telefon nummeret er abbonomentens. det må de kunne udrede. om ikke andet kan du forsøge at bilde dem ind. det ka være de hopper på den. Har du en 3G telefon så prøv at slå 3G fra. det kan godt drille hos telia.

af samme årsag har jeg min firmatelefon i mit private navn for at stå bedre i forhold til teleselskabet hvis de bliver åndsvage.

Jacob
Jamen velkommen til VI HADER TELIA klubben.

Jeg gjorde samme fejl, og må erkende de så tager ens telefonnummer til gidsel med mindre man vil betale urimeligt summer for at få det frigivet.

Du er meget velkommen til at dele dine erfaringer her på min blog på nedenstående link....

Telia helvede...!!!

Jeg benytter den selv til at advare folkene mod at benytte Telia.

Jeg har nu endelig fået opsagt mine numre her efter snart 1 års kamp...
Så de bliver flyttet her d. 12-12-2009

Så skal jeg bare have dem stoppet med at trække penge for en bredbåndsforbindelse der overgik til TDC i Juni måned, hvor de stadig trækker penge hver måned, har indtil nu fået penge retur 1 gang fra dem, men nu skylder de mig igen for 3 måneders abbonemt, som er opsagt og skulle også være nedtaget fra PBS, efter deres kundeservice, alligevel trække de penge hver måned...

Men helt enig, har aldrig oplevet så ringe kundeservice som Telia levere, og har aldrig oplevet så mange problemer, med at komme væk fra et teleselskab før.
Annonce
LOL ja det passer jo godt med deres sloga "og få masser af fordele"
Jeg håber at du hurtigt kommer vidre fra det firma.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Nu har jeg igen haft fat i Telia - men dog en ny medarbejder - som siger at det sagtens kan lade sig gøre at jeg "køber" mig ud af kontrakten. De skal så dog bare lige have regnet på det, og så må jeg jo bare vente på, hvad jeg skal straffes med af gebyrer.

Men at Telia har en afdeling, som de tillader sig at kalde for erhvervsafdeling, der handler professionelt med professionelle, er mig ganske uforståeligt. For det kan jo ganske enkelt ikke lade sig gøre, hvis man reelt er en amatør...

Nu har jeg haft fat i mellemtiden haft fat i TDC, som kvit og frit har sendt en mobiltelefon med et simkort, så min kone kan komme i kontakt med omverdenen, hvis det bliver nødvendigt. TDC vil selvfølgelig have betaling for minutpriserne - men det koster ikke noget, at have telefonen liggende....

Nå ja. Jeg oplevede til gengæld en helt udsøgt service fra IKEA for nylig, hvor vi kvit og frit fik udskiftet et knap 2 år gammelt gaskomfur. Ja, selv regningen til VVS-manden som skulle tilslutte det ny blev betalt af IKEA. Jo, det kan heldigvis stadig lade sig gøre at få god kundeservice rundt omkring

Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia
Aldrig mere Telia

Skrevet af DangMan på 01 dec 2009 13:16
LOL ja det passer jo godt med deres sloga "og få masser af fordele"
Jeg håber at du hurtigt kommer vidre fra det firma.

Det er ikke en fejl. det er en feature.

Jacob
Skrevet af jonasvs på 01 dec 2009 14:35
 kan lade sig gøre at jeg "køber" mig ud af kontrakten. De skal så dog bare lige have regnet på det, og så må jeg jo bare vente på, hvad jeg skal straffes med af gebyrer.

Så bliver det jo sjovt om det er samme pris som jeg fik oplyst.

Mener det var 3500,- for at få frigivet mit nummer... det er så x 3 for at flytte alle telefonerne, hvilket jeg selvfølgelig takkede nej til.

De skal sku ikke have 11.500,- for at jeg vil flytte mine telefoner over til en selskab med ordenligt dækning og service.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis