Fodboldtossens dom? Rimelig? urimelig?

Kan i huske fodboldtossen?
http://www.sporten.dk/fodbold/fodboldtossen-domt

Der er en gruppe på facebook som prøver at samle ind til ham, er der nogen herinde der støtter ham?

http://www.facebook.com/#/group.php?gid=204278532802&ref=ts



 

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tjaa, synes ik at man kunne dømme ham for noget rent civil retsligt, det ville mere være parkens sikkerhed der totalt fejlede i det han ikke engang blev forsøgt stoppet inden han kom på banen. Hvis man skal tillade at sælge folk fadøl i stride strømme på stadion må man også være forberedt på at nogle af de folk får nogle idiotiske ideer.

men strafferetsligt var en betinget fægselsstraf det mest korekte.
Hvis jeg kvajer mig og påfører andre et tab, bliver jeg nødt til at erstatte. Det er helt almindeligt.
Dette er ikke en straf, men blot en erstatning, han skal betale for sin skadevoldende adfærd.
Nej jeg deltager ikke i indsamlingen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg vil nok mene at den straf er lige i overkante. Han skal helt klart ha et smæk så han kan mærke det. Det er jo slet ingen fornuft i at give en mand så hård en straf at han ikke kan betale den, det eneste man får ud af det er en taber mere i DK. Var det mig der fik så hård en straf tror jeg nok at jeg enten fandt "bænken" eller smuttede til udlandet, muligvis efter et vel planlagt bankrøveri..... Det er jo en win/win situation.

Parken er heller ikke selv uden skyld i det, de burde have en bedre sikkerhed så det ikke kan lade sig gøre at løbe ind på banen. Men når Don Ø er betalt så er der nok ikke råd til et ordentligt hegn og sikkerhedsvagter

Som en bi bemærkning så har jeg svært ved at se at han er så fuld som han påstår når man ser ham prøve at lange ud efter dommeren og efterfølgende genvinder balancen efter han er blevet skubbet væk.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Skrevet af ktm på 30 nov 2009 14:12
Hvis jeg kvajer mig og påfører andre et tab, bliver jeg nødt til at erstatte. Det er helt almindeligt.
Dette er ikke en straf, men blot en erstatning, han skal betale for sin skadevoldende adfærd.
Nej jeg deltager ikke i indsamlingen.

Dt svarer jo til at leje en bil der er så billig at den hverken har sikkerheds sele eller airbag. når der så er en der kører galt i den bliver personen sagsøgt for at bløde i bilen.

Havde sikkerheds udstyret været tilstede var det ikke sket.

Jacob
Nu er der jo ingen lov eller anden forordning, der siger, at man skal løbe ind på fodboldbanen og afbryde spillet, blot fordi man KAN gøre det. Det er end ikke menigen at man som tilskuer skal løbe ind endsige har lov til det uanset hvad. At man har drukket sig i hegnet er heller ingen undskyldning. Fjolset ødelægger og skader for mange penge og er erstatningsansvarlig.
Lejer jeg en bil, som iøvrigt svarer til det jeg almindeligvis kører i, er det meningen jeg skulle kunne bruge den og så bliver det forsikringen der tager sig af det erstatningsmæssige, herunder blodet i kabinen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Som ktm siger er det jo ikke tale om en bøde, men blot at erstatte det tab man har påført en anden. Selvfølgelig skal man da det. Og det er da ligegyldig hvem man har påført et tab.

Hvad hvis det var omvendt og det var Parken der havde påført ham et tilsvarende tab, skulle de så heller ikke betale?

Hvad med folk der laver hærværk for flere hundrede tusinde, skal de heller ikke erstatte det, fordi man ikke har gjort det umulig at lave hærværk og det er jo mange penge for dem?
Sikkerhedsvagter er desværre nødvendige, selv om de ikke burde være det. Men at vende den om og sige at man ikke er ansvarlig for sine handlinger, hvis man kan slippe forbi sikkerhedsvagterne, er i mine øjne en mærkelig tankegang.

Er det ok at tømme en pengeautomat fra en stor bank med mange penge, hvis de ikke har sikret at det ikke kan lade sig gøre?
Nej, selvfølgelig vil jeg da ikke støtte ham med fem flade øre.

Idioten rendte ind på banen og forsøgte at få dommeren i græsset. Om det fysisk kan lade sig gøre eller ej, er da helt og aldeles irrelevant. Sådan noget gør man da ikke, og så må han tage den straf, der følger med.

Personligt synes jeg, det er mildt at kalde ham "fodboldtossen". I min optik er han "fodboldidioten", og han ødelagde med sin idiotiske optrædem en fantastisk aften for rigtig mange mennesker - inklusiv undertegnede.

De der facebooker som er begyndt at samle ind til ham, burde i stedet sende penge til de sulte børn i Afrika. At samle ind til Fodboldidioten, er sgu da det glade vanvid...

Må han dog blive i Sverige resten af livet!

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Nogen der ved om ham også får en straf eller om han kan nøjes med at betale det tab han er skyld i?
Mener han fik noget sædvanlig fængselsstraf for sin voldelige adfærd.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis