Skifte sikrignsboks på Ford Escort??

Jeg har strømproblemer i min gamle Ford Escort (model 1996 1.6 l):

1. Ingen varmeblæser
2. Dørene låser ikke
3. Batteriet lever kun et års tid
4. 2 GPSer er døde af at blie brugt af den bil.

Når jeg køre en laaang tur så sker det at dørene pludselig låser hele vejen rundt.  Varmeblæseren døde gradvist ikke på en gang. Nu og da kan dørene låse.

Mange skriver at sikringsboksen er et svagt punkt i en Ford Escort, jeg har nu fået en reservedels Ford, så jeg ville prøve at tage sikringsboksen derfra.

1. Er det boksen indeni kabinen folk henviser til ? eller er det den ude i motorrummet?
2. Er boksen svær at skifte ?

Jeg skal også have set på formodstanden ude i varmeblæseren.

Kan det evt være generator eller drivrem der forårsager problemerne ?

NU har jeg købt Haynes gør det selv om Ford Escort - den viser sig at være på svensk øv..Nå jeg kan nok lære lidt alligevel

"propplådan" hedder sikringsboks på Skånsk....

Bornholm er et dejligt sted.
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har Haynes håndbog, så kan du også finde alle stelforbindelser til din bil. Kontroller at de er OK ALLE sammen. Få dit batteri checket.

 

Det er garanteret et enormt pilleriarbejde.
De sikringsbokse, jeg har set, har alle været en integreret del af hovedledningsnettet, hvilket betyder at man skal klippe alle ledninger over og så samle dem med de tilsvarende fra det "nye" system.
Men hvis du er meget skarp til den slags arbejde er det muligt, men hvis du som jeg, ikke er for god til den slags arbejde på snæver plads, er det ikke særlig morsomt.
Prøv først at pille sikringsboksen fri af din donorbil og vurder situationen, især mulighederne for at kunne arbejde fornuftigt på den givne plads.
Er der monteret noget uoriginalt tyverisikring med fjernbetjening?
Sådant udstyr er noget Fanden har skabt i vrede på en rigtig sløj dag, og martrer mange mennesker dagligt med store og meget dyre problemer.

Med venlig hilsen
ktm

 

tjek lige at generatoren og batteriet virker om det skal, da det kan være et problem..

/cs

Tak for gode råd, Jeg tror at sikringsboksflytning er noget for en prof, jeg er ikke god med smådetaljer og pillearbejde på begrænset plads. Hvordan tjekker jeg generatoren? Batteriet er helt nyt, jeg måler det til 12.7 Volt lige nu.

Det er Lidt morsomt at GPSen pludselig virker igen i den nye bil. Der er en enkelt fusket installation hvor der er trukket ledning direkte fra sikringsboksen til et eller andet. Måske en subwoofer eller radio.

Bornholm er et dejligt sted.
Hej Finn
Det er boksen inde i bilen du skal skifte. Gå du bare i gang med at udskifte din sikringsholder - alle ledningerne der er tilsluttet den sidder i multistik som ikke kan placeres forkert - den fejl med varmeblæseren du nævner er en typisk fejl på de modeller og den stammer netop fra sikringsholderen i 90 % af tilfældene.Inden du starter projektet skal du lige notere dig hvilke sikringsnumre der er tomme i din bil - der er IKKE altid sikringer i alle huller.Så afmonterer du alle stik og læg nu mærke til hvor de sidder - du kan muligvis flytte et af gangen over i den anden sikringsholder - Når du har gjort det skal du flytte alle relæer og forbindelses skinner også - læg igen mærke til placeringen - når det er gjort skulle alting virke OK igen - din centrallås kan dog lide af knækkede ledninger i stykket mellem døren og dørstolpen - hvis det er tilfældet må du i gang med loddekolben.Det med din GPS tror jeg IKKE på kommer fra din sikringsholder - kontroller hellere at den bliver opladet når den sidder i bilen - Spændingen på dit batteri med motoren startet skal ligge mellem  13,4 og 14,0 volt hvis generatoren er OK
Mange gange er det på de biler nødvendigt at trække en ekstra plus ledning (min.6 kvadreat) mellem generatorens plus og batteriets plus for at få dem til at lade nok.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hejsa
HJÆLP !! HJÆLP !!! HJÆLP !!!
Har en ford escort fra 96. har lige flyttet ALLE ledninger fra den gamle sikringsboks, over på en ny købt hos ford,
Nu er bilen helt død !!! Starteren tager ikke fat ?????
Har du husket alle relæer ? sidder de samme sted som i den gamle ? husket alle "lus" ?
Normalt er det ikke noget problem at omskifte du har sikkert sat et relæ forkert eller du har glemt at flytte en "lus" (små metalskinner der sidder i stikkene ) på sikringsholderen er der sikringer i alle huller ?
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Alle relæer er flyttet over på samme pladser, som på den gamle.....
"lusene" 3 stk er også flyttet over.........
Den nye box havde ikke så mange sikringer på plads som den gamle, så jeg har flyttet dem over der manglede, men der er stadig ikke sikringer i alle huller........
Er sgu ved at blive idiot !!! 
Håber på hjælp  
Hej olsen
Hvilket problem var din grund til at skifte sikringsholderen  ??? har du købt hos ford efter chasi nr. så du er sikker på det er den rigtige box du har fået  ???
find sikringer til lyset sikkert 4 til 6 stk - flyt dem til andre steder hvor der mangler måske hjælper det så må du købe nye til lys - hvis du ikke ved hvilke sikringspos. der var besat i din sikr. holder må du fylde alle sikr. pos. ud med sikringer så du er sikker på at det ikke er det der er problemet-- hvis det kun er starteren der ikke kan aktiveres så prøv i motorrummet ved at give startrelæet strøm på den lille ledning der sidder på starterrelæet mens du har tænding på bilen så burde den kunne starte
Hilsen polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis