Hvad er nu det ?

I min gamle kalender for 2009 starter uge 1 d. 28/12-09,   men efter min nye kalender starter den d. 3/1-2010.
Har nogen af jer bemærket det eller er det trykkeriet der har lavet en brøler der vil noget !
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fordi der er 53 uger i 09. og man slutter jo ikke bare midt i ugen...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jo jeg kan godt se at det ville være noget rod, hvis der gik en hel uge uden datoer navne på dagene o.s.v. Men hvorfor så ikke bare skrive uge 53 i stedet for 1.  Så skal vi jo løbe dobbelt så stærkt når en uge nu pludselig tager 14 dage
Hvad er det nu for noget sludder... hvis en uge tager 14 dage, har du da masser af tid til at nå det du skulle nå på en uge

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 30 nov 2009 12:10
Hvad er det nu for noget sludder... hvis en uge tager 14 dage, har du da masser af tid til at nå det du skulle nå på en uge
Ja jeg vrøvlede bare lige lidt, en tiltagende vane i denne tid

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/fritid/article851909.ece

Det er trykkeriet der har lavet en brøler, og håndværkeren har helt ret...

Green

Annonce
Den 3/1 2010 er mig bekendt en søndag, så der kan en uge i Danmark ikke starte.

Vær opmærksom på, at det fuldstændigt afhænger af, fra hvilket land kalenderen er, for der er flere forskellige måder at nummerere uger på. I USA starter en uge således netop på en søndag.

I Danmark starter første uge i 2010 den 4/1, men end ikke alle EU-lande har denne nummerering af ugerne. Da jeg tidligere deltog i internationale møder blev uger altid betegnet med 'the week starting n/m' og så måtte man kun tage hensyn til forskellen mellem mandag og søndag.
Helt overordnet er reglen, at ugen omkring nytår hører til i det år, hvor den har flest dage. Det giver så en 'skud-uge' ind imellem...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis