Havetraktor, gode råd søges.

Jeg tror jeg skal til at investere i en have traktor, blæsevejret her forleden ommøblerede lidt på mit have hegn så jeg tror det ryger helt ned nu. Bag hegnet er der et stykke jord som aldrig har været brugt til noget som vi længe har snakket om ikke bare det skulle indlemmes i haven, så nu er der jo en grund til at gøre det Problemet er bare at når det kommer med så vil stykket blive så stort at det ikke ville være muligt for ham den tykke her at løbe rundt med plæne klipperen så der skal geares om til en have traktor. Har i LDSer nogle erfaringer, det eneste jeg vil have er at klipperen er front monteret så jeg kan komme helt ud i hjørnerne.
Det kunne jo være at man kunne lave en god deal på sådan en nu

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Jeg tror jeg skal til at investere i en have... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kørt med stiga villa de sidste 3 år. jeg har ca 2300 m2 græsplæne samt en masse træer og andre forhindringer der skal klippes omkring.. i den forbindelse er en frontmonteret klipper perfekt  Jeg købte en brugt stiga villa for 5500 kr, men var ikke opmærksom på klipperbordets tistand.. den forige ejer havde tilsyneladende ikke renset det så ofte, så det var gennemtæret - så desværre måtte jeg punge ud med 2000 kr til et andet skjold efter 1 sæson  Så hvis du køber brugt, så vær meget grundig med at tjekke skjoldet. Stiga villa ruster ofte lige midt på skjoldet mellem knivene. Efterfølgende har jeg så gjort det til en vane at rense skjoldet grundigt et par gange hvert år, og selvølgelig også når sæsonen slutter. Men maskinen kan varmt anbefales
Nye Stiga Villaer har galvaniseret skjoldet, kik efter klippebredder på 95cm og 105cm efter år 2008 (måske også 2007) så er de galvaniseret
Jeg har en frontmonteret , knækstyret Stiga, den er jeg utrolig glad for.

Min er med bioklip. og klippebordet er 108 cm bred...
Jeg kan ikke rigtig forstå, hvis skærebordet er gennemtæret, det på min er nok omkring 2mm tykt.
Den er fra år 2000, og jeg har ikke været flink, til at vedligeholde den, men der er ikke spor rust i skærebordet, og den er desværre ikke bleven rengjort, hver gang den er gemt væk for vinteren.
Men der er da god grund til at passe på skærebordet, jeg mener et nyt koster omkring 8000 kr.

mvh jens
>jens
Det er nok et 107 cm bord du har. (Stiga har aldrig lavet et 108cm)
8000 er for hele bordet kpl. man kan også købe selv skjoldet som reservedel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis