Vandskuring i badeværelse

Hej

Min kæreste og jeg har et ældre hus, og har planer om at lave badeværelse næste år. Badeværelset er rettangel og min drøm om det nye badeværelse indtil videre er: at på den ene "korte" væg skal der være håndvaske, hvor ved der på væggen kommer fliser. Den ene "korte" væg bliver lavt til brusekabine, også med fliser. På de to andre vægge, altså de "lange" vil jeg gerne have vandskuret, men det er kæresten ikke enig i, han mener rent ud sagt det er noget lort. Så er der nogen der har noget erfaring med vandskuring på badeværelser?? Er det godt eller dårligt?? Er det nemt at tørre væggene af??

På forhånd tak..

Mvh Louise
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Louise

Det tor jeg kunne blive flot, især hvis det er håndværksmæssigt rigtigt udfør. De vandskuret vægge kunne males hvide eller i en farve så tæt på den naturlige grå puds farve som muligt. Det er vigtigt de bliver malet med vådrums maling, ellers bliver det noget ...lort, ja og holde rent.
Jeg vil råde til fliser i bruse område, en vandskuret væg, selv med god vådrumsmaling vil være et helvede at tørre af og gør du ikke det vil den meget hurtigt blive "jordslået", der skal også "vådrumssikres" i hele bruse området og ved vask, men der har du valgt fliser. god arbejds lyst

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

ja der skal fliser i selve brusekabinen, men de andre væge som måske skal vandskures bliver de tralse i længden at rengøre?, vi er måske lidt bange for at de bliver svært at holde rent i længden når overfladen er meget ru, men kunne jo godt forstillesig at der nemt kunne komme til at side mug på på vægen og det bliver jo  nærmest umuligt at tøre af .
Vandskuring, hvis det er udført rigtigt og malet med en god vådrumsmaling er ingen problem i badeværelset, ingen fugt og renholdelse problem, du skal jo ikke tørre vand af, når jeg skriver "udført rigtigt" mener jeg at vandskuring udføres med strandsands mørtel, filtses glat - tørrer og så males, jeg ser tit det jeg som håndværker vil kalde berapning - blive kaldt "vandskuring", fordelen ved at gøre som du foreslår er jo at man altid kan skifte farve på væggene og derved forny sit badeværelse, gå trygt igang men udfør det håndværks mæssigt rigtigt og du har glæde af badeværelset i mange år.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også